Stämmer Swetrot.. Men det är förebannat kul att smälla ihop sin egen tank. Jag föreslår att du tar hjälp av någon som gjort det förr, eller av någon vettig bok om ämnet. OCH VA NOGGRANN.. Som sagt så behöver inte försäkringen gälla om du byggt själv. O andra sidan så går det att få det bra med rätt kunskap och material. Men det är ju ingen som tror att sitt kar ska gå sönder förrens man man sitter där... Jag har byggt en del odlingskar, men vill inte ha på mitt samvete att något knasar via ett mail från mig i ett forum, så beskrivning gör du bäst i att hitta i någon fackliteratur.. Kolla gärna lite olika, och är det olika uppgifter så fråga och kolla upp innan du sätter igång. Jag har faktiskt ett trasigt fabriksakvarium som jag inte har slängt/lagat ifall något av odlingskaren skulle ställa till med en scen, i försäkringsfråga. Men låt en glasmästare skära ut glaset och fråga gärna honom om råd, dom brukar ha lite koll på sådant. Det finns bra akvariesilicon idag och jag ser inte någon anledning att du inte skulle skulle bygga själv, men det är inte så mycket billigare och det är enbart upp till dig om det ska bli bra.. Så kolla noooga innan och ha det så kul. mvh Jens