När blir de stora?

#1 - 15 april 2007 17:22
Hur lång tid tar det för palettyngel att växa upp?
#2 - 15 april 2007 17:27
På ett par månader kommer de att bli ungefär 2 cm, beroende på lite olika faktorer såsom mat, vattenbyte, antal mm.
#3 - 15 april 2007 17:53
ju tätare vattenbyten o näringsrikare foder ju snabbare växer dom.
Nykläkt artemia är guldfoder lika så räkmix o frusen artemia.

mata 3-4ggr per dag
#4 - 15 april 2007 18:20
Jag har bara 3 yngel tillsammans med en mal i ett 40-litersakvarium. Dock verkar de inte vara speciellt intresserade av mat, de simmar liksom inte upp till ytan och äter när man häller i mat. De simmar mer runt i akvariumet och pickar. Misstänker att de äter av malens algtabletter, som liksom "smälter" efter tre sekunder i vattnet, samt av de finhackade ärtorna jag brukar lägga i till malen. Men då får de bara mat en gång per dygn.

Nu är de väl snart en cm stora.
#5 - 15 april 2007 18:21
Och frusen artemia har jag, men vet inte om de har tillräckligt stora munnar för den. Dessutom flyter den ju runt i hela akvariumet sedan, och så blir man aldrig av med den.
#6 - 15 april 2007 19:14
Men vad har du för mat nu då är det artemia du körde med nu elr ?
#7 - 15 april 2007 19:32
Jag köpte yngelmat till dem i djuraffären. Fast jag har aldrig sett dem äta det.
#8 - 16 april 2007 08:12
I den storleken simmar de runt som du säger och pickar lite av varje som de får i sig, mata sparsamt nu ett tag och "häll" inte i fodret och när de vuxit lite till kan du prova att börja mata mer frekvent med vanligt foder igen.
#9 - 16 april 2007 15:51
du kan mata med frusen artemia
Hyvla av tunna spån med en kniv så går det.

annars får du kläcka egna ... dom triggas direkt o jaga dom pga dom ryckiga rörelsen naupillerna har när dom simmar

Annons