när nya artbeskrivningar för icke goldisar?

#1 - 25 mars 2008 19:50
hej..

Undrar om det kommer komma många fler atrbeskrivningar för icke goldisar? kollade på 100 senaste och det var bara 7st som jag kunde se:(
Finns det någon bra orsak eller gör ni bara så för att det ska bli fler goldmedlemmar?;)[:o] Hoppas inte:p

Axel
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 25 mars 2008 20:18
axeisi skrev:
hej..

Undrar om det kommer komma många fler atrbeskrivningar för icke goldisar? kollade på 100 senaste och det var bara 7st som jag kunde se:(

Finns det någon bra orsak eller gör ni bara så för att det ska bli fler goldmedlemmar?;)[:o] Hoppas inte:p

Axel

"Bara" de arter som är vanligast i handeln är tillgängliga för alla och eftersom vi redan har med ca. 550 arter som alla kan se så innebär det att det är rätt få vanliga arter kvar.
Detta innebär med andra ord att nästan alla nya artbeskrivningar inte är tillgängliga för alla och idag finns det närmare 1300 artbeskrivningar på Zoopet.
#3 - 25 mars 2008 21:50
"Bara" de arter som är vanligast i handeln är tillgängliga för alla och eftersom vi redan har med ca. 550 arter som alla kan se så innebär det att det är rätt få vanliga arter kvar.

Jo det är sannt, men det betyder vell att om man är vill åt de lite mer sällsynta artbeskrivningarna så bör man bli goldmedlem?

Detta innebär med andra ord att nästan alla nya artbeskrivningar blir tilgängliga för alla

Det är vell inte riktigt sannt med tanke på att bara 7% av de senaste 100 artbeskrivningarna är för alla? eller förstår jag fel?

Axel
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 26 mars 2008 07:54
axeisi skrev:
1/ Jo det är sannt, men det betyder vell att om man är vill åt de lite mer sällsynta artbeskrivningarna så bör man bli goldmedlem?

2/ Det är vell inte riktigt sannt med tanke på att bara 7% av de senaste 100 artbeskrivningarna är för alla? eller förstår jag fel?

Axel

1/ Ja
2/ Sorry, skrev för snabbt och glömde ett "inte"[:o] - har nu ändrat i texten.
#5 - 26 mars 2008 09:29
Okej. tack så mycket för svar. nu förstog jag vad du menade. får vell ta och bli goldis snart då :D

Annons