När ska hon föda tror ni?

#1 - 1 maj 2007 09:25
Den 30/3 så satte jag ihop mina guppy tillsammans, Trodde det skulle komma yngel nu denna helgen men icke. Hon har däremot blivit fet rätt snabbt för 1 vecka sen var hon rätt smal. Nu har hon fått en liten mage. När tror ni hon ska föda? Som jag såg så började de leka samma dag de kom tillsammans. Men hon har vart smal ända tills början av förra veckan.

Vill veta när jag ska lägga ner henne i yngelkassen.
#2 - 1 maj 2007 12:11
stjäl din tråd lite så slipper jag få bannor för att jag gör en liknande.
min guppy hona är fetare än hon är lång och i dag peta jag i henne i yngelkassen (hon har vart fet i evigheter känns det som)
hur i hela friden ser jag att hon ska yngla? vill helst inte att scalarena ska glufsa i sej ynglen.
har lagt i javamossa och massa flytisar åt henne men honan har enbart panik i yngelkassen. ska jag peta i hannen och hoppas hon lugnar sej? han har panik utanför *suck*
ja jag vet att det inte bara ska va en hanne å en hona på guppyn men det kan jag tacka det komunala vattnet för och har inte lyckats få tag på fler svarta:(
#3 - 1 maj 2007 19:49
Dom brukar föda var 4 vecka ungefär! och om man lägger ner honan i en yngelkasse så tar det ett tag innan hon lungnar ner sig.
´
Lycka till båda två!
#4 - 1 maj 2007 21:01
Ja men ska jag ta och lägga i henne redan nu? Hur länge kan hon vara där? Tecken på att hon snart ska föda? Mer än att hon är tjock?
#5 - 2 maj 2007 07:57
jo då min hona har dämpat sej men hannen e as sur.
undrar oxå över tecken, hon e ju svart så nå svarta prickar kring analöppningen är lönlöst att hitta.
#6 - 2 maj 2007 09:58
När kan jag stoppa ner henne i en yngelkasse och hur länge kan en guppy hona vara i en sån kasse?
#7 - 2 maj 2007 12:24
Jejja2 skrev:
Ja men ska jag ta och lägga i henne redan nu? Hur länge kan hon vara där? Tecken på att hon snart ska föda? Mer än att hon är tjock?

Hon kan i alla fall vara där en vecka bara hon får mat och att hon är nån liten flytväxt. Mina honor brukar lägga sig på gallret och ligga helt stilla,dom lägger sig oftast på gallret och dom är alltid helt stilla i stort sätt.
#8 - 2 maj 2007 12:28
Dom kan i alla fall vara där en vecka bara man matar och att dom har en flytväxt. Mina ligger oftast på gallret och ligger helt stilla när dom ska föda.
Och du jejja du kan lägga ner den efter ca 3½ vecka.
#9 - 2 maj 2007 12:36
Okej.
För de lekte runt den 1 april. Och då ska hon ju föda snart?
#10 - 2 maj 2007 13:29
Man kan se efter en vit prick vid öppningen, då brukar de föda inom det närmaste dygnet, är alltid problematiskt dock när man har andra fiskar med guppys - dels så käkar de ju själva och skalarer älskar ju bebisar ;)

Men lycka till med er båda två! Hoppas det blir fina yngel.
#11 - 2 maj 2007 15:09
ett tecken på de guppys jag har som fött är att de drar sig undan.
Står gärna under en växt eller pump.
Kommer inte fram till de andra fiskarna som vanligt.
Då brukar jag ta undan den o sätta i kassen.

Annons