"naturstenar" i mitt kar!

#1 - 16 januari 2005 18:02
Hej!

har varit ute och letat lite natursten till mitt blivande malawikar:)
detta är vad jag hittade
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=335958&gid=335960

jag har lite frågor angående dessa stenarna och upplägget
1) kan använda stenarna i karet eller är de bara att lägga tilbaka?
2) endel utav de svarta stenarna "rostar" lite, ska jag byta ut dom?
3)hur ser upplägget ut? vad kan jag förbättre/göra om? synpunkter och andra idéer är välkommna.
#2 - 17 januari 2005 20:02
tja!

jag har själv använt stenar jag hittat i naturen till min fiskar men inte till malawi. förresten så kommer ju allt sten från naturen ? ;)
koka dom innan så försvinner skadliga bakterier.

de där me rostar fattar ja inte riktigt , men om det inte är så snyggt så byt ut dom,,e ju gratis!!

ja har själv ett stort stenröse i mitt malawikar o ja har änna testat mig fram. det är roligast o man lär sig då " känna igen" stenarna alltså vilka som passar bäst som "grundpelare" o andra som e bättre som tak. sen är det bara att använda fantasin , men de ser riktigt snyggt ut!
#3 - 17 januari 2005 20:08
Tackar!

det men rosten, det var mäst att jag tänkte på om det var järn i stenen...och isåfall om det skadar fisken och därför bör bytas ut? :)

jag gillar själv alla de rödbruna stenarnan men inte riktigt alla svarta som jag därför tänker byta ut.:)

skulle gärna vill se hur ditt kar ser ut om det går?
#4 - 18 januari 2005 14:40
Det är precis som du säger att det rör sig om rost. Vissa fiskar är känsliga mot detta och jag hade plockat bort de stenar som rostar.

Bygg så att dina fiskar trivs vill de ha grottor så bygg lite grottor osv.
Jag kan tycka det är rätt så snyggt om man håller sig till stenar i liknande färger. Det blir ganska plottrigt om man blander hej vilt.

Smaken är ju som baken, delad.
#5 - 19 januari 2005 16:29
mmm....
ska plocka bort dom med det samma:)

Annons