Nerladdning går sakta.

#1 - 11 maj 2007 18:43
Kan någon tänkas veta varför de gå i ca 5-3kb/s när jag laddar ner i µTorrent fast vi har 8Mibt?
#2 - 11 maj 2007 20:00
Det behövs någon att hämta från, också. Har inte de lika bra linor, går det långsamt. Dessutom lär de vara flera som hämtar från samma källa, så de får dela på bandbredden. Sedan finns det många som stryper sin upload för att få högre download.
Plus att linjerna emellan kanske inte är så bra, och att din bandbredd beror på avståndet från telestationen, om du kör på ADSL.
#3 - 11 maj 2007 20:10
Vad har du ställt in för hastighet på nerladdning?
#4 - 11 maj 2007 20:57
asså ja ha up/do på obegränsat....ha provat alla,men visas inger resultat....Alltså de spela ingen roll vart ja tanka så gå de lika segt.Ska jag prova med nått annat prog å kolla,vet att de ha vart snart liknande för mina kompisar,dom bytte å de blev bättre. Men ja gilla ju µTorrent
#5 - 11 maj 2007 20:59
Oj ladda ner är inte det olagligt...
#6 - 11 maj 2007 21:04
Är det inte uppladdningen som är olaglig?
#7 - 11 maj 2007 21:25
ja ladda ju ner från en tracker...
#8 - 11 maj 2007 21:27
så här skriver TPB (the pirate byte)

På servern finns enbart torrentfiler. Därmed finns inget upphovsrättsskyddat och/eller olagligt material lagrat hos oss. Det går därför inte att hålla personerna bakom The Pirate Bay ansvariga för materialet som sprids via trackern. Alla eventuella klagomål från upphovsrättspersoner och/eller lobbyorganisationer kommer göras till åtlöje och hängas ut på siten.
#9 - 12 maj 2007 00:13
Piratebay är ganska slött. Laddar aldrig därifrån mer. Men stort utbud har dom iallfall
#10 - 12 maj 2007 00:34
ja tag inte därifån så ofta..De ja skrev va bara ett exempel till Cobra. Bruka tanka från massa olika..
#11 - 12 maj 2007 00:39
Har du portar öppna? Om inte går det segt.
Är där många seedare? Om inte går det segt.
Kör du trådlöst? Kan dra ner hastigheten lite?
Kör tptest och kolla hur mycket du får ut?
#12 - 12 maj 2007 08:14
sänk uthastigheten till 1/5 så kanske det går bättre.
Det funkade när jag fortfarande laddade ner grejer, men hade jag hög uthastighet så fick jag låg inhastighet. Samt så ligger det på vad personen/personerna ligger på för uthastighet samt hur många som laddar hem från dom.
#13 - 12 maj 2007 08:47
Har du ngn aktiv brandvägg?
#14 - 12 maj 2007 09:03
gladys skrev:
Är det inte uppladdningen som är olaglig?

Och nedladdning, detta står på Antipiratbyråns hemsida:
En fil som innehåller film får bara laddas ned om det är rättighetshavaren som har lagt ut filen på Internet eller om han/hon har samtyckt till att filmen lagts ut på Internet. Den fil som du kopierar ifrån ska vara en laglig förlaga.
http://www.antipiratbyran.com/index.htm?id=faq
#15 - 12 maj 2007 09:05
ansjo skrev:
Och nedladdning, detta står på Antipiratbyråns hemsida:

En fil som innehåller film får bara laddas ned om det är rättighetshavaren som har lagt ut filen på Internet eller om han/hon har samtyckt till att filmen lagts ut på Internet. Den fil som du kopierar ifrån ska vara en laglig förlaga.

http://www.antipiratbyran.com/index.htm?id=faq

japp.
Det är olagligt att köra 1km/h för hårt åxå.
Det är olagligt att dricka sprit om man är under 18.

o.sv. o.sv.

men det betyder inte att man inte gör det.

Inget kan stoppa nerladdningen

Bittorent FTW!
#16 - 12 maj 2007 10:21
Oneway skrev:
Har du portar öppna? Om inte går det segt.

Är där många seedare? Om inte går det segt.

Kör du trådlöst? Kan dra ner hastigheten lite?

Kör tptest och kolla hur mycket du får ut?

vilka portar mena du?
Ja de är många seeders.
Ja kör inte trådlöst.
ja kollade tptest för nån dag sen(igår tro ja) kom upp i 7.
#17 - 12 maj 2007 10:22
gladys skrev:
Har du ngn aktiv brandvägg?
Jag ha ingen brandvägg,jag har bara NOD32.
#18 - 12 maj 2007 10:23
Tenkare skrev:
sänk uthastigheten till 1/5 så kanske det går bättre.

Det funkade när jag fortfarande laddade ner grejer, men hade jag hög uthastighet så fick jag låg inhastighet. Samt så ligger det på vad personen/personerna ligger på för uthastighet samt hur många som laddar hem från dom.
ha provat men de gå fortfarande segt..:/ de e konstigt för DC++ då kan ja komma upp i 900kb/s
#19 - 12 maj 2007 17:51
Kolla vilken port du laddar ner igenom , och öppna den.
#20 - 12 maj 2007 20:25
Oneway skrev:
Kolla vilken port du laddar ner igenom , och öppna den.
Ja e like kass när de gäller sånt hur kolla ja de då? Visst kan man kolla de via näte,asså logga in på routern?
#21 - 12 maj 2007 22:33
Vad använder du för torrentprogram?
Du kan kolla det i inställningar i de flesta torrentprogram.
#22 - 12 maj 2007 22:37
Har du din DHT öppen eller stängd? På alla sajter som inte har medlemskrav ska din DHT stå öppen.
Din UL (upload) ska vara ung lika stor stor som DL (download), dvs drar du ner i ex 30 ska din upload stå på 35-45.
Har du utorrent är det enkelt att få din DL snabbare. Det är ett enkelt prog.
Du kan bla högerklicka på din fil och välja - bredbandsalokering - hög.
#23 - 12 maj 2007 23:59
Oneway skrev:
Vad använder du för torrentprogram?

Du kan kolla det i inställningar i de flesta torrentprogram.
µTorrent
Bilagor:
#24 - 13 maj 2007 00:02
qenzo skrev:
Har du din DHT öppen eller stängd? På alla sajter som inte har medlemskrav ska din DHT stå öppen.

Din UL (upload) ska vara ung lika stor stor som DL (download), dvs drar du ner i ex 30 ska din upload stå på 35-45.

Har du utorrent är det enkelt att få din DL snabbare. Det är ett enkelt prog.

Du kan bla högerklicka på din fil och välja - bredbandsalokering - hög.
Jo UL och DL stå på lika,just nu på obegränsat,de va en kompis som sa att dom skulle vara på de.Ja tanka nu å de gå i ca 28-30kb/s,asså nått borde ju va fel?
#25 - 13 maj 2007 00:06
kan tillägga att idag då ja tankade Linking Parks nya album (mkt bra) då gick de i ca700kb/s..Men inte på filmerna av alla ja prövat.
#26 - 13 maj 2007 01:49
uTorrent är nog den klienten jag absolut skulle rekomendera dig. Mkt pga av att den är stabil samt minnessnål. Så fortsätt med det.

Att du får en låg hastighet beror nog helt klar på att din motpart inte har speciellt hög hastighet så han kan matcha din download.

Prova att plocka hem något annat med fler seeders så märker du nog skillnaden.

Lägg en begränsning på din upload. Lägg den något under max kapacitet. För när din up-hastighet är full så kan inte din ner-hastighet skicka tillbaka kontrollbitar i den hastighet som den behöver. Då blir resultatet att ner-hastigheten stryps.

Sitter du bakom en router/gateway så se även till att öppna vald port (uttorrent) i din router/gateway och adressera den till din dators IP-Adress. Det heter oftast "Port Forwarding" i routern.

För att enkelt kontrollera vilken IP-Adress din dator har så gör följande:
Start > Kör > cmd > ok > skriv: ipconfig > Kolla efter IP Address.
#27 - 13 maj 2007 11:07
Gimbo skrev:
Sitter du bakom en router/gateway så se även till att öppna vald port (uttorrent) i din router/gateway och adressera den till din dators IP-Adress. Det heter oftast "Port Forwarding" i routern.
Nu ha ja loggat in på routern via internet och är inne i "port forwarding" ha skrevi in ip:n,ska ja trycka på "add" eller "add custom service" om jag ta custom så bli de:

Service name
Starting Port (1~65535)
Ending Port (1~65535)
Server IP Adress

Ska ja fylla i nåt där?
#28 - 13 maj 2007 11:25
i utorrent ha jag port 34705 för inkommande anslutningar,ska ja ha samma nummer i routern också?
#29 - 13 maj 2007 17:11
Sällan fungerar det bra att ha UL och DL på "obegränsad". Det ger oftast sämre resultat än om du som Danne säger, ger en restriktion.
Din UL ska ligga på nästan samma som din DL, dvs drar du ner i 30, ändra din UL till samma.
#30 - 13 maj 2007 17:53
Ja, du ska öppna den porten i routern.
#31 - 16 maj 2007 19:31
Cold skrev:
Nu ha ja loggat in på routern via internet och är inne i "port forwarding" ha skrevi in ip:n,ska ja trycka på "add" eller "add custom service" om jag ta custom så bli de:

Service name

Starting Port (1~65535)

Ending Port (1~65535)

Server IP Adress

Ska ja fylla i nåt där?

Du skriver i port 34705 i både starting och ending.
När det gäller DL och UL. Har du en asymetrisk lina (adsl) så kör obegränsad download och begränsa upload till strax under din maxkapacitet (5-10% borde vara lagom).

Annons