gladys skrev:Är det inte uppladdningen som är olaglig?
ansjo skrev:Och nedladdning, detta står på Antipiratbyråns hemsida:
En fil som innehåller film får bara laddas ned om det är rättighetshavaren som har lagt ut filen på Internet eller om han/hon har samtyckt till att filmen lagts ut på Internet. Den fil som du kopierar ifrån ska vara en laglig förlaga.
http://www.antipiratbyran.com/index.htm?id=faq
Oneway skrev:Har du portar öppna? Om inte går det segt.
Är där många seedare? Om inte går det segt.
Kör du trådlöst? Kan dra ner hastigheten lite?
Kör tptest och kolla hur mycket du får ut?
ha provat men de gå fortfarande segt..:/ de e konstigt för DC++ då kan ja komma upp i 900kb/sTenkare skrev:sänk uthastigheten till 1/5 så kanske det går bättre.
Det funkade när jag fortfarande laddade ner grejer, men hade jag hög uthastighet så fick jag låg inhastighet. Samt så ligger det på vad personen/personerna ligger på för uthastighet samt hur många som laddar hem från dom.
Jo UL och DL stå på lika,just nu på obegränsat,de va en kompis som sa att dom skulle vara på de.Ja tanka nu å de gå i ca 28-30kb/s,asså nått borde ju va fel?qenzo skrev:Har du din DHT öppen eller stängd? På alla sajter som inte har medlemskrav ska din DHT stå öppen.
Din UL (upload) ska vara ung lika stor stor som DL (download), dvs drar du ner i ex 30 ska din upload stå på 35-45.
Har du utorrent är det enkelt att få din DL snabbare. Det är ett enkelt prog.
Du kan bla högerklicka på din fil och välja - bredbandsalokering - hög.
Nu ha ja loggat in på routern via internet och är inne i "port forwarding" ha skrevi in ip:n,ska ja trycka på "add" eller "add custom service" om jag ta custom så bli de:Gimbo skrev:Sitter du bakom en router/gateway så se även till att öppna vald port (uttorrent) i din router/gateway och adressera den till din dators IP-Adress. Det heter oftast "Port Forwarding" i routern.
Cold skrev:Nu ha ja loggat in på routern via internet och är inne i "port forwarding" ha skrevi in ip:n,ska ja trycka på "add" eller "add custom service" om jag ta custom så bli de:
Service name
Starting Port (1~65535)
Ending Port (1~65535)
Server IP Adress
Ska ja fylla i nåt där?