Ni med stora eheim ytterfilter (2080, 2028 etc.)

#1 - 3 september 2007 09:12
Hej alla!

Jag har en fråga till de av er som har stora eheim ytterfilter (2080, 2028, 2078 eller andra i den storleksklassen).
Får dom plats under akvariet?
(under förutsättning att ni har en sån där alu-profilbänk)
Hur hög är då eran bänk?

Jag håller på att grubbla på ett nytt akvarie och tycker att det vore skönt att slippa dessa kolosser vid sidan om akvariet utan vill hellre dölja dom under.

Jag har läst måtten men gissar att det behövs en del plats för att slangarna skall få plats och för att kunna hantera filtret överhuvudtaget.

/GC
#2 - 3 september 2007 09:41
jag har en aluställning på 60cm hög+justeringen o + väggreglarna jag har längsgående under! så 65cm kanske o jag har ett 2028 under o det e lite bökigt att få ut pumpen men det går om man vinklar bak pumpen lite!
#3 - 3 september 2007 09:42
De får plats under en alu-bänk, men det kan vara lite bökigt om du ska ha ut och in pumpen. En annan nackdel kan vara om du har en skiva som vilar ovanpå profilen för att ha grejer på, då får pumpen inte plats. Höjden på bänken jag hade var ett vanligt standardmått.
#4 - 3 september 2007 10:05
har min 2028 under alubänken...!
Innan jag började använda alubänken så hade jag stoppat i filtret i en låda som jag hade byggt. MDF/ljudisolering/Silicon + Ekskiva på toppen. Blev kanonbra :)

Annons