Nitrit-egen rubrik

#1 - 30 januari 2007 08:53
[COLOR=darkred]Hej mina Zoopetvänner[/COLOR]!
Jag är en av många som fick problem med nitrit som nybörjare och jag är fortfarande nybörjare....SÅ jag vill inte vara "viktig" på något vis:p .

Skulle man inte kunna ha "Nitrit" som en egen rubrik för det är återkommande frågor och samma svar om och om igen. Men visst, det är väl det zoopet är till för;) att få fråga för det blir ju alltid nya medlemmar.
Men som nybörjare vill man att det ska vara lättsamt att söka också, och det blir det ju med en egen länk.

Det finns ju även en sida under rubrik "Artiklar" där man kan läsa om Nitrit, men tror att många ändå söker sig till forumet på en gång.
Det kanske ngn som är sugen på att uppdatera en manual steg för steg och tips på de olika märken på produkter som finns att köpa för att ta bort Nitrit,djurbutiker har ju som känt olika märken de säljer av.
Bara en idé som sagt;)
#2 - 30 januari 2007 11:11
Hej,
nitrit som egen rubrik tror jag inte är nånn bra ide. Det enda jag ser som kanske skulle kunna ses som en "strukturellt" problem är att forumen är indelade efter färdig kunskap. Dvs, Vatten(kemi) och sjukdomar. Svårt för en nybörjare med döda fiskar flytandes i akvariet att veta var frågan ska ställas även om det brukar lösa sig.

Lösningen tror jag skulle vara att ha en nybörjargrupp med forum: Mitt första akvarie, "Hjälp jag har döda/flåsade fiskar", osv
Tja, mina 2 öre i frågan...
mvh Mattias
#3 - 30 januari 2007 11:28
morphriz skrev:
Lösningen tror jag skulle vara att ha en nybörjargrupp med forum: Mitt första akvarie, "Hjälp jag har döda/flåsade fiskar", osv

Tja, mina 2 öre i frågan...

Den lösningen finns ju redan! :-)

http://www.zoopet.com/forum/forumdisplay.php?f=129
#4 - 30 januari 2007 12:00
Det enda som skulle underlätta för dem som ska svara och för att dem som frågar ska få snabbare svar vore en "Läs det här innan du frågar varför dina fiskar dör-tråd"

Där det står:
Hur länge har akvariet varit igång?