200 mg nitrat/l
Ja allafall om man ska tro på dom teststickor som jag har, dom värdena hade jag i mitt 25Ls akvarium, men annars så var vattnet bra på dom andra punkterna som man testade samtidigt, nu står det med bara Ls i för att snart tas bort för mitt nya.
Nu har jag allafall ett 60-70 liters som har ytavrinning, byggt själv, skummare kanske i klenaste laget, lite biobollar, nätpåse med zeolit, 3-4cm sand i framkant sån som man ska ha, men jag upplever att ett par av fiskarna mår sämre i detta akvarium fast bara en som simmar pytte lite, o dom andra mera livligare o ligger straxt över 40 mg nitrat/l i detta,
Har 6 fiskar, en damsel blå rena strids fisken, den har aldrig mått dåligt. har 2 sådana men dom får vara separerade annars slåss dom grymt mycket, 2 goby nåt sånt var av den ena är inte riktigt lika svart i färgen som den andra, vet dock inte om dom är sådana för på bara en sek så kan dom få vita spröt för att bli svarta igen nästa sekund, en gul som är den som inte simmar, o dom nyaste 2 clownfiskar som gör allt annat än att vara still har haft dom i 2-3 veckor, så några eremiter, några turbo sniglar, o 2 randiga sniglar vilket jag inte sett på ett tag, liksom min sjöstjärna som jag la i som första djur o en eremit.
Var av jag kom hem efter jobbet så hade den förlorat 2 ben o var trasad den var inte så liten o nu helt borta i akvariet o eremiten kan aldrig ha tagit benen med dom pytte klor den har plus att dom har gått ihop tidigare utan problem,
Tänkte sen att den kanske var under stenen då jag fick flytta stenen men har kollat den finns inte, måste finnas nåt i akvariet som jag inte vet om, frågan är bara vad.:(