Nostalgi

#1 - 25 januari 2008 20:21
Idag fick jag hem ett 45 liter akvarie. Fick det av min mans bröder då de inte hade och inte heller längre vill ha fiskar .
Ett sådant behövde jag då mitt kök skall renoveras och nya bänkar skall in. har en balja där en del växter och 3 små fiskar skall vara men har en JÄTTE stor räka och den skall också vara nånstans(då passar ju bra att ha några liter för den och mina snäckor=)

När jag väl skulle sätta igång och rensa skölja och annat så insåg jag att rampen, ja den är med vanliga glödlampor.

Då tänkte jag när för många många år sedan när intresset började växa och morsan inte ville lägga pengar på mina fiskar så fick man jo göra det mesta själv och grannen som var akvarie tokig hjälpte till . Dessutom av en konstig anledning var jag och Tommy (mannen) på djurmagazinet och kollade bara allmänt vad de hade och där såg jag också ett sådant.

hmmmm ....
då... för många år sedan som sagt ,,, JAG HADE OCKSÅ EN SÅN..... MEN MEN MEN

Den var hemma gjord.. men vet Ni av vad ?? jo, av en bak form (typ en brödform,kakform)
då borrade grannen hål på sidorna och satte fast sockel till glödlampan [:-54]. Och det fungerade utmärkt ! det skulle nog kosta typ max 100 kr idag (såg priset på de färdiga UFFF 300-450 kr ) OJ DÅ ?
fast de var svarta på utsidan och klart estetiskt finnare . men på den tiden när man hade sitt rum och allt var från en annan kyrka så det känndes som det kvittar ... dock tyvär är det inte så idag =(
Ha det bästast
#2 - 25 januari 2008 20:25
När man tittar tillbaka innom akvaristiken ser man att det har verkligen gått framåt i utvecklingen. Men ibland undrar man om verkligen allt som finns på marknaden eg. är nödvändigt. Nja.. jag kör på som jag eg. har gjort sedan barnsben. Fungerar ypperligt. :D
#3 - 25 januari 2008 20:34
jupp när det gäller det där med växter/fisk så kör jag som från början jag har lärt mig ,,, men stilen och design är viktig för mig jag är nog mer åt det gammla stucket som guldram speglar och parketter inga plast golv , kandelablar och såna där grejer(där av älskar LOPPIS ) oj men ja annars så funkar det hos mig med fiskar som vanligt =)
(typiskt tänkte jag precis , man vill säga konkret och kort men uops så kommer det bara mera och om annat ) LOL
fan vad jag e ball .

skall berätta ett skämt kanske (hoppas Ni förstår hur jag menar )

en blondi kommer in på biblioteket och går till informationen och säger :
EN HAMBURGARE, POMMES OCH COLA LIGHT
bibliotekarien tittar på konstigt på henne och säger
men det är en biblliotek
blondi då : oj ursäkta, en hamburgare, pommes och cola light ...
fatta ni ?
#4 - 25 januari 2008 21:02
*asg* :D Fattar, fast jag är ju inte blondin å andra sidan :p
#5 - 25 januari 2008 21:06
Jag är inte blondin... jag är bibliotekarie:D
#6 - 25 januari 2008 21:14
:D [:D] Nu blev det ju ÄNNU roligare! :D
#7 - 26 januari 2008 08:52
Jag är också bibliotekarie:D
#8 - 26 januari 2008 12:40
hihi och jag var blond innan (uff vilken tur )

Annons