Snart måndag, visst är det skönt att helgerna inte varar så länge ;)
Inte så mycket att rapportera, fick träffat Farsan och fru innan de drar iväg till andra sidan jorden. De skall ner och titta efter 6m-vithajen utanför Stradebroke Island (Australien). Medan vi närmar oss vintern är de på väg mot högsommar down under. Men nejdå, vi är inte avundsjuka... grrrr [:-68]
Fick huggt en hel del ved idag, jo tack jag vet att det är på tok för sent men bättre sent än aldrig! [:o]
Idag var det riktigt kallt och kyligt, märks att vi gått in i november, kändes liksom ända in i benmärgen med bara ett fåtal plusgrader, lätt västanvind och fuktig, rå luft. [:-25]
Haft såväl sklett som svartklädda spök-ninjor på besök här under helgen men även Pippi och Lille-skutt :)
Inte lätt för pensionärerna på gatan att anpassa sig ifrån den tradionella Alla helgona helgen till den kommersiella Halloween. [:-81]
Imorgon skall grabben ha med sig en V-sak till skolan, dvs en sak som när man stavar den innehåller bokstaven V. Jag föreslog Vampyr [:-114] men fick en konstig blick ifrån frun?! Istället blir det en Svärdbärare... eller ja ett foto på en i alla fall! [:-153]
Det finns helt klart hopp om grabben. :D
I övrigt anser jag att Stenungsund borde ha en egen akvarieaffär... och kanske en akvarieutställning?! [:-140]