Nu är jag FÖRBANAD!!!!!!!!!!!!

#1 - 4 mars 2007 16:02
Nu har det hänt igen. Inbrott i bilen.[:(!] Men den här gången tog dom hela bilen.[:(!] Det är femte bilinbrottat på ca fem år.[:(!] Igår när jag skulle skjutsa ena grabben och min bror till en AIK match där brossan jobbar så var bilen borta. [:(!] Det ända som fanns kvar var lite glas och en teckning som ett av våra barn hade gjort.[:(!] Vi bor i ett lugnt radhusområde i Åkersberga. Och ändå så får inte sakerna vara ifred.[:(!] Hoppas att jag inte får tag i idioten som gjorde det här. För får jag det så vet jag inte vad jag gör.[:(!] Med barn som ska till skolan i grannkommunen och tjejen jobbar i ytligare nästa kommunen så blir det jobbigt.[:(!] Försäkringsbolaget var snabba. Medans jag gjorde anmälan så ringde dom och bokade en bil åt oss.:D Men dyrt blir det.[:(!] Självriskreduseringen och 25% av hyran + milkostnaden tror jag att vi får stå för. [:(!] Sen vet jag inte hur länge man behöver vänta på att dom ska betala ut eller om dom väntar ett tag på att bilen ska "hittas" först.[:(!]

Skrivit av en ARG Björn.[:(!]
#2 - 4 mars 2007 16:06
Ser att du är förbannad, ordentligt förbannad. Vem skulle inte vara det?
Rattlås, krycka? Hjälpte inte??? Har du samma tur som jag får du en BÄTTRE likvärdig bil!!!
#3 - 4 mars 2007 16:11
synd, men vad hade du för bil då?
#4 - 4 mars 2007 16:20
Richard.R skrev:
synd, men vad hade du för bil då?

En gammal Toyota Previa från 94.
#5 - 4 mars 2007 16:26
Malinitzi skrev:
Ser att du är förbannad, ordentligt förbannad. Vem skulle inte vara det?

Rattlås, krycka? Hjälpte inte??? Har du samma tur som jag får du en BÄTTRE likvärdig bil!!!

Jag hade tyvär ingen krycka.
Hoppas kan man ju. En bättre bil skadar aldrig. Det som retar mig är att vi priecis hade köpt nya vinter däck.
#6 - 4 mars 2007 16:32
tur att det var en lite gamlare bil då så du t.ex inte hade en ny dyr bmw t.ex
#7 - 4 mars 2007 16:48
Tråkigt. Även om man har tur och får ut bra på försäkringen så är det jobbigt.
Bilagor:
#8 - 4 mars 2007 16:55
Hoppas du får tag i din kärra igen :)

Spöa kräket som snott den om du ser han :) hehehehehe lycka till !
#9 - 4 mars 2007 16:57
Jag förstår att du är rasande, att det ska vara så förbannat svårt att skilja på mitt och ditt och tyvär verkar det bara bli värre och värre, det mest tråkiga är att packet oftast kommer undan med sitt brott.

Många gånger kan det tyvär vara en nackdel att ha en lite äldre bil om den är väldigt fin eftersom försäkringsbolagen ofta värderar dom lågt, men är billen dålig kan det turas och bli en hyffsad afär.

Jag hoppas det ordnar sig för dig så du får din bil tillbaka och att packet åker fast.
#10 - 4 mars 2007 17:39
Tråkigt när sånt här händer:(

Björn du får lägga ut bild på bilsen samt reg nr så får alla vi här på zoopet hålla koll;)
#11 - 4 mars 2007 18:23
Vad äre för ställe du bor på egentligen?
#12 - 4 mars 2007 20:25
Hoppas att det löser sig för Er utan att det skall behöva kosta en förmögenhet! Oftast så hittas bilen men har man otur, i dåligt skick. Mina kompisars bilar som råkat ut för plundrare är mest bara att köra på skroten. En gång hade tjuvarna kört rally med en väninnans bil, lagt den otroligt bulig i ett dike och tömt en skumsläckare i kupen. Not funny!

Ett tips. Om inte försäkringsbolaget anstränger sig med ditt ärende, ring varje dag och tjata. DET lönar sig.

//Camilla
#13 - 4 mars 2007 21:13
Polisen ringde ikväll. Dom har hittat bilen. Jag ska åka och titta på den imorgon.:)
#14 - 4 mars 2007 21:14
RÖDLÖGA skrev:
Polisen ringde ikväll. Dom har hittat bilen. Jag ska åka och titta på den imorgon.:)

Oh vad roligt! Hoppas den är i gott skick!:D
#15 - 4 mars 2007 21:25
Jag känner igen känslan. För ett antal år sedan så hade jag köpt en BMW efter ett bra tags sparande. När jag hade haft den i cirka en månad så gjorde de inbrott i den. Slog sönder ALLA rutor av någon jäkla anledning. Allt dom snodde var en ficklampa värd 29 spänn!

Jag har många gånger fundrat på vad jag hade gjort om jag kommit ner till parkeringen i det ögonblick dom var där.
#16 - 4 mars 2007 21:34
Jag var ute med hunden för ett par år sedan och hittade polarens bil som varit stulen i ett par dagar.
Ringde upp han och han kom dit, det som var det tråkigaste var att han inte fick ta bilen från platsen förrän polisen kom sådär 2 timmar senare.
Dom tittade på den i ca 2 minuter sen fick han ta hem den.
Fast då saknades ju stereon.
#17 - 4 mars 2007 21:58
Det verkar ha gått utför med Åkersberga... brukade vara ett väldigt lugnt område, men det har verkligen ändrat sig senaste två-tre åren, med diverse gäng som rånar och har sig, och polisen i stort sett maktlös eftersom gängmedlemmarna är under 20.

EDIT: Har jag berättat historien om knarkarna som bodde i en bil här i Täby? De bodde i ett vrak som stod på parkeringen bakom ICA-Stop, och försörjde sig genom att bryta sig in i bilar på parkeringen. De blev polisanmälda gång på gång, inget hände. Personer som jobbade där satt bl.a. och tittade via övervakningskameror när de gick från bil till bil, slog sönder ruta, och tog stereon. Det tog två timmar innan polisen dök upp - och åkte igen, eftersom "jaja, det är Lasse - ingen idé, han är snart ute igen". Företagen uppvaktade polisen om att forsla bort bilen de bodde i - men nej, så kunde man inte göra.

Det blev värre och värre, och slutade inte förrän någon eldade upp knarkomobilen knarkarna bodde i, så de flyttade. Nu terroriserar de nåt annat område, men här blev det lugnt.
#18 - 4 mars 2007 22:46
Azur skrev:

EDIT: Har jag berättat historien om knarkarna som bodde i en bil här i Täby? De bodde i ett vrak som stod på parkeringen bakom ICA-Stop, och försörjde sig genom att bryta sig in i bilar på parkeringen. De blev polisanmälda gång på gång, inget hände. Personer som jobbade där satt bl.a. och tittade via övervakningskameror när de gick från bil till bil, slog sönder ruta, och tog stereon. Det tog två timmar innan polisen dök upp - och åkte igen, eftersom "jaja, det är Lasse - ingen idé, han är snart ute igen". Företagen uppvaktade polisen om att forsla bort bilen de bodde i - men nej, så kunde man inte göra.

Det blev värre och värre, och slutade inte förrän någon eldade upp knarkomobilen knarkarna bodde i, så de flyttade. Nu terroriserar de nåt annat område, men här blev det lugnt.

Man måste ju ta deras sida ;) Ganska kul det där med knarkar bilar,, polarn kallar dom för diplomatbilar, det är bara dom och diplomater som kan bete sig som skit och komma undan med det.
#19 - 7 mars 2007 06:13
Bilen är hittad. Reparationskostnader hittills uppskattat till 20 000. :(
Vi vet inte om vi får tillbaka den. Man blir så ledsen och arg.
#20 - 7 mars 2007 06:55
Stor kram till dig o familjen vännen min! Tycker verkligen ni tagit rätt beslut i att flytta - det blir ändå billigare i längden. Sen om ni skaffar bastu dessutom så skadar det ju inte. ;)

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
#21 - 7 mars 2007 06:56
Långås skrev:
Jag känner igen känslan. För ett antal år sedan så hade jag köpt en BMW efter ett bra tags sparande. När jag hade haft den i cirka en månad så gjorde de inbrott i den. Slog sönder ALLA rutor av någon jäkla anledning. Allt dom snodde var en ficklampa värd 29 spänn!

Jag har många gånger fundrat på vad jag hade gjort om jag kommit ner till parkeringen i det ögonblick dom var där.

Ingenting?
#22 - 7 mars 2007 15:02
RÖDLÖGA skrev:
Bilen är hittad. Reparationskostnader hittills uppskattat till 20 000. :(

Vi vet inte om vi får tillbaka den. Man blir så ledsen och arg.

Tråkigt läge!! Hoppas det löser sig för dig och familjen. Jag skulle ha låtit försäkringsbolaget ta bilen OM jag skulle fått ut bilens värde... och lite till. Du har inte tex kvitton på nyligen köpa kläder eller annat lite dyrare ting som råkade vara med i bilen? ;)

//Camilla
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 7 mars 2007 15:33
Långås skrev:

Just tillbaka från Teneriffa där vi hyrde en bil och åkte runt lite. Biluthyrningsföretager rekommenderade oss att
1/ aldrig lämna några prylar i bilen
2/ aldrig låsa den.........
De menade att det dyraste alltid vara att reparera det som förstördes vid själva inbrottet.

Själv låser jag förövrigt sällan min egen bil och jag har också en gammal skrutt som gått 30.000 mil
#24 - 7 mars 2007 16:37
Ja folk har väldiga problem att hålla sin fingrar i styr.
Ibland önskar man att gamla lagar gäller (av med handen vid stöld)
Är så himla tråkigt fast det är en gammal bil man är ju så låst utan det:mad:
Ang rattlås så tar det ca 30 sekunder för en biltjuv att få loss, då kan man lägga pengarna på något annat.

Kjell: Gissar på en 245?? då håller den det dubbla:)
Hans råd fungerar även i Sverige.
Har sällan bilen låst fast den är ganska ny. Vill dom ta den så kvittar det om den e låst. Och ta ur fronten ur cdspelaren, då blir den mindre intressant.

Hoppas det löste sig Rödlöga.

//Mattias
#25 - 7 mars 2007 18:26
Själv bor jag ca 10 min gångavstånd från Rödlöga och vi har ine haft ett enda inbrott sedan jag flyttade hit. Drygt 7 år nu.

Idag spärrade dom av tunneln som går under centrum. Då det hade kommit in antigen en granat el bomb till polisen. Då man inte blir åtalad för det för tillfället om man lämnar in frivilligt.
#26 - 7 mars 2007 23:52
Jag tycker att Åkersberga är ett rätt lungt ställe jag :D Fast så bor vi väl inte mitt i smeten heller utan lite längre ifrån centrum... Båtstorp för de som vet var det är. Familjen har bott här i samma hus i drygt 20 år och inget har hänt oss ;)

Var hittades bilen?
#27 - 8 mars 2007 05:55
Jag tycker att Åkersberga är ett rätt lungt ställe jag :D Fast så bor vi väl inte mitt i smeten heller utan lite längre ifrån centrum... Båtstorp för de som vet var det är. Familjen har bott här i samma hus i drygt 20 år och inget har hänt oss ;)

Var hittades bilen?

Den hittades i Grindtorp. Den har troligtvis används som transportmedel vid ett garagesinbrott i vårat område. Dom hade "tömt" ca 10 st garage.
#28 - 8 mars 2007 07:55
Gammalt "yrke"!

RÖDLÖGA skrev:
Den hittades i Grindtorp. Den har troligtvis används som transportmedel vid ett garagesinbrott i vårat område. Dom hade "tömt" ca 10 st garage.

:confused: Kallas ibland EGENDOMSUTJÄMNING!:confused:
#29 - 8 mars 2007 21:11
Nu är jag gladare!!!!!!!!!!!!!!!

[CENTER][FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=blue]:D :D :D :D :D [SIZE=5]VI FÅR TILLBAKA BILEN!!!!!!!!!!!!!!!![/SIZE]:D :D :D :D :D [/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=#0000ff]Försäkringsbolaget har godkänt reperationen på bilen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=#0000ff]Jipiiiiiiiiii!!!!!!!![/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]
#30 - 8 mars 2007 21:32
wham skrev:
Ingenting?

Eller olyckligt mycket[:o]
#31 - 8 mars 2007 21:36
RÖDLÖGA skrev:
[CENTER][FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=blue]:D :D :D :D :D [SIZE=5]VI FÅR TILLBAKA BILEN!!!!!!!!!!!!!!!![/SIZE]:D :D :D :D :D [/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=#0000ff]Försäkringsbolaget har godkänt reperationen på bilen.[/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Book Antiqua][SIZE=4][COLOR=#0000ff]Jipiiiiiiiiii!!!!!!!![/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER]

Kul att höra!! :) Måste kännas bra att slippa börja leta en ny bil mitt i alltihoppa.
//Camilla
#32 - 9 mars 2007 08:02
C.Ciklid skrev:
Kul att höra!! :) Måste kännas bra att slippa börja leta en ny bil mitt i alltihoppa.

//Camilla

Ja, det var skönt. Det är inte så lätt att hitta en sådan bil till rätt pris på kort tid.
#33 - 9 mars 2007 09:45
Skönt att ni får tillbaka bilen!

Kan tala om att jag hade mitt första inbrott i bilen inatt:( Rutan krossad och försökt bryta upp dörrarna... dock har dom inte kommit in. Antar att dom blev rädda när larmet började tjuta och gav upp.

Så jävla tråkigt när sånt händer! Jävla idioter det finns som inte kan skilja på ditt och mitt! FY FAN!

/Hans
#34 - 9 mars 2007 09:56
battalionP skrev:
Skönt att ni får tillbaka bilen!

Kan tala om att jag hade mitt första inbrott i bilen inatt:( Rutan krossad och försökt bryta upp dörrarna... dock har dom inte kommit in. Antar att dom blev rädda när larmet började tjuta och gav upp.

Så jävla tråkigt när sånt händer! Jävla idioter det finns som inte kan skilja på ditt och mitt! FY FAN!

/Hans
Jag känner med dig. Saltsyra i ansiktet är för lindrigt.[:(!]
#35 - 9 mars 2007 10:04
Det är så himla tråkig när sådannt här händer :( Jag har själv råkat ut för både bilinbrott och inbrott i vårt hus :(.
Bilinbrottet skedda när jag jobbade natt och bilen stod på parkeringen utanför mitt jobb. Skittråkigt att komma ut på morgonen och se detta och vilka merkostnade för oss.
Hus inbrottet var när min man var utomlans och jag kom hem och såg att någon hade brutit upp ytterdörren. Tur var att det var snälla tjuvar som inte hade fördärvat en massa. Men de stal saker (smycken) som aldrig går att ersätta :(. Huset vaktas nu med både larm och rottis :D. Bilarna är nyare med larm, vågar inget annat :(

Annons