Konkret kan ju också vara att man trycker på "stötande/kränkande inlägg"...och på det sättet får moderatorerna uppmärksammade på vissa problem.
Håller med - jag tror nog också att jag vet vad det är Erika syftar på i detta fall. Där har jag redan fått mail om "Kränkande/Stötande inlägg" - kanske från Erika, men jag vet inte.
Dock tog jag inte bort det - anledningen är helt enkelt att det inte räcker som anledning att den som frågar ställer "dumma" frågor eller helt vägrar att ta till sig de bra svar som ges. Så länge det hela sker i en hyfsad ton så får man faktiskt acceptera inlägg/trådar som dessa i ett forum.
Det är viktigt att notera att ett forum som detta inte kan ha någon som helst kvalitetscensur av något slag på frågor och svar. Jag tror nog att i så fall skulle man i mer än hälften av samtliga trådar få radera ett eller flera inlägg pga av att svaret som ges är helt uppåt väggarna.
Det är upp till alla som deltar i ett forum att kritiskt granska och värdera de svar som ges och inte tro på det bara för att någon har skrivit det.
Ett exempel - för några månader sedan så dök det upp en fråga som gällde sjukdomar (ev. orsakade av akvarievatten) hos människor. Min fru är läkare med mångårig erfarenhet av bl.a. det som frågan gällde - utifrån hennes kunskap (vilket jag också skrev) skrev jag ett svar.
En ung grabb (14-16 år) svarade att han kände någon som menade att det eventuellt var en helt annan sjukdom än det jag (min fru) svarat.
Några nappade och sedan var det den "sanning" som gällde - med 99% säkerhet åt helskotta fel, visst men det är ju upp till var och en vad man vill tro på. Oftast väljer man att tro på den som har åsikter som överenstämmer med ens egna, eller alternativt på de som ger enkla konkreta svar (vilket man nästan aldrig kan göra i akvariehobbyn).