Har ett akvarium på 225l där alla mina levande födare går + ett par fjärilciklider för tillfället. Nästan alla fiskarna har magrat av, svårt att simma, svarta fläckar, en del har avtappande eller utstående fjäll. Jag misstänker starkt att det är bukvattensot!?
Så jag hade i söndags i JBL:s Furanol med den starkaste styrkan. Men jag har inte sett någon förbättring alls utan idag fick jag ta ihjäl en svärdbärar hane och två stora svärdbärar honor:-(
Kan jag ha filtret på och i som vanligt fast på lägsta flödet för hur ska jag annars kunna få syre i akvariumet? Tar växterna stryk av detta då jag har märkt att även de är i dåligt skick nu?
Tänkte ha i en dos till på torsdag då det är 5:de dagen , ska jag göra något mer och i värsta fall måste jag ta ihjäl alla mina fiskar och sanera hela akvariumet och hur i sådana fall? Hur steriliserar jag alla mina håvar och byttor för det måste jag väl göra nu?
Ska jag köpa ett kolfilter och köra med ett tag efter att medicineringen är slut eller när och när ska jag sedan köpa ett helt nytt filter till pumpen?
Hoppas att någon har tid och lust att svara snabbt!