Då man "äntligen" gett bort den första kullen med ancistrusyngel för cirka 1 månad sen kollar jag in i akvariet och ser då att hela rutan är belamrad av små ancistrusyngel..IGEN.. det är fullkomligt täckt med småttingar! Hittills har jag kunnat räkna till 42 stycken! :D Men jag har ju två honnor till 1 hane och det kanske har blivit så att både honnorna lagt ägg på samma ställe som hanen har fått vakta.. där av så många yngel?! Hehe, kanske en dum fundering.. men ingenting är omöjligt :p Visst hade jag ju räknat med en kull till så småning om, men inte nu! Men, men där ser man.. så nu måste jag fånga upp min hane och lägga honom i ett annat kar för att han måste vila upp sig nu tror jag.. vill inte att han skall behöva ligga och fläkta kull efter kull. Vore inte snällt. Han måste ju få leva lite som "singel" mal igen och endast tänka på sig själv ;)
Men kul är det iallafall..:) och vad hade jag räknat med egentligen när jag har 2 flickor och 1 pojke. :p
Ne, nu skall jag ta och beställa flygbiljett till Tristan (mal pojken), han skall på singel semester! :D