Nu startar jag om på nytt!

#1 - 22 december 2009 22:32
Efter ett långt tag har jag tänkt starta upp ett akvarium igen.
Det handlar om mitt 144-liters, och jag skulle uppskatta tips på vad jag kan stoppa i det. Just nu är jag främst sugen på någon centralamerikansk ciklid, gärna någon mindre art då akvariumet inte är i största laget. Hade tänkt att endast ha ett par eller tre stycken av cikliden, och sedan ev. ha någon annan liten fisk vid sidan om, typ ett stim corydoras/någon ancistrus och/eller några endlers.
Har haft mycket sydamerikanskt innan, speciellt dvärgciklider, så just dom vill jag undvika denna gången :D Alltid kul att prova nytt menar jag!
Det jag alltså söker är tips på liten, vacker, främst centralamerikansk ciklid(central/västafrikanska tips funkar också) till akvariumet. Gärna av det tåligare slaget, eftersom jag varannan vecka inte kan se efter dom då jag bor på två olika ställen.
#4 - 23 december 2009 08:50
Varför inte en Afrikan [COLOR=#0000ff]Steatocranus casuarius[/COLOR] Lejonhuvudciklid?

180 liters Lejonkula
#5 - 23 december 2009 16:30
c90368 skrev:

Absolut ett alternativ! Ett plus att den är lite annorlunda ^^
#6 - 23 december 2009 16:54
Blev väldigt sugen faktiskt nu när jag kikat in dina filmer :) Vad har du för mått på ditt kar?
#7 - 23 december 2009 17:21
vic skrev:
blev väldigt sugen faktiskt nu när jag kikat in dina filmer :) vad har du för mått på ditt kar?

l*b*h
100*40*45

Annons