Dagge: Hehe, sorry! Tycker du ska köra på ändå! Knotts layouter tycker jag oftast är lite för uppstyltade och förutsägbara, lite pensionärs-rabatt-känsla. Ang solitär är jag inne på att ha en grupp, ev lite utspritt för att få lite vildvuxet, av ngn växt, Rotala Spec. "green" kanske. Den där kuben är riktigt vacker, har dock testat liknande layout med glosso, tröttnade och vill gå vidare :)
Joel_N: Akvarium-avdelningen på Hornbach i Göteborg. Vet inte vilken storlek det är, men väldigt grovt iaf. Skulle tro att det är ngn svart singelstensvariant fast lite större.
Defdac: Höjd är kul, dock sjukt problematiskt, de flesta karen lider ju av framkants-syndromet där gruset tycks samlas efter ett tag. För att komma runt detta har jag byggt med flata stenar vertikalt överallt, samt hårdplastskivor, för att det inte ska ramla ner så mkt, återstår att se om det funkar. Gillar också ogräslooken, vildvuxet, så en blandning blir nog bra, kanske tom köra lite mossa på vissa stenar, x-mas moss vore trevligt, men har inte hittat den ngnstans. Det jag gillar med hirsutan är att de har så många olika typer av blad, dels en 1-bladig marktäckande variant, en 3-bladig hög som sträcker på sig, sen 1-bladig jättehög som ser bisarr ut :)