Ny butik på nätet??

#1 - 29 maj 2006 14:42
Hej,

Är det någon som har handlat av www.akvariumbutiken.se?

De har ganska bra priser om jag får säga det själv.

MVH,
Andereas Friis
www.akvariumbutiken.se
#2 - 29 maj 2006 14:59
Räcker det inte med en tråd?? http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=89660
#3 - 29 maj 2006 14:59
Så jäkla billigt vet jag inte om det var.

Jag har handlat en fluval 4+ t.ex i butik här i malmötrakten för 350:- rakt över disk och den ska dom ha 455:- för så.....

Vad ska du beställa för någe ?

Kolla www.pwss.se om dom inte har.
#4 - 29 maj 2006 16:48
tycker det verkar dyrt för o vara en nätbutik tänk på frakten med....

stöd de lokala handlarna =)
#5 - 30 maj 2006 01:05
[quote=drd]Jag har handlat en fluval 4+ t.ex i butik här i malmötrakten för 350:- rakt över disk och den ska dom ha 455:- för så.....[/quote]

350 va dyrt, 315 härborta från den lokala handlaren.
#6 - 30 maj 2006 09:30
Överlag billiga

Jo jag vet att vissa varor kanske inte är superbilliga men jag fick uppfattningen av att priserna överlag låg rätt långt under de generella priserna i handeln. I alla fall där jag bor i Stockholm. Men jag kan ju ha fel.

Är det någon som vet någon billig butik här i stan?

/ Andereas
#7 - 30 maj 2006 09:35
Jag vet inte varför men jag får känslan att friisen själv står bakom ovan nämnda butik och vill göra reklam för den...
#8 - 30 maj 2006 09:45
[quote=friisen]Jo jag vet att vissa varor kanske inte är superbilliga men jag fick uppfattningen av att priserna överlag låg rätt långt under de generella priserna i handeln. I alla fall där jag bor i Stockholm. Men jag kan ju ha fel.

Är det någon som vet någon billig butik här i stan?

Jag funderar på att köpa 375 liters akvariumet från akvariumbutiken.se, för det är väl ändå jäkligt billigt??

/ Fredrik[/quote]

Är det så billigt ?
Desutom vet man knappt vad man köper, tex saknas bilder på bänken och tillbehören verkar lite märkliga, tex luftpump med bubbelridå. Jag skulle då i alla fall inte lägga pengarna på sånt.
#9 - 30 maj 2006 15:27
nästan 7000spänn för ett aquael akvarium med bänk och lite pryttlar tycker jag är dyrt. pwss vill ha 4800 för 350l aquael akvarium med välvdfront bänk å belysning.
#10 - 1 juni 2006 12:03
En nätbutik som bara anger ett mobilnummer som kontakt, inget namn eller adress, skulle jag vara mycket tveksam till att betala i förskott till...

Ett rättstavningsprogram kunde också vara en god investering...

Daniel
#11 - 1 juni 2006 21:56
hmm kanske bara ett sammanträffande att personen som mobilnumret är registrerat på och personen som startade tråden har väääldigt lika namn?!

edit: fast jag skulle inte heller beställa från den sidan, tex kontaktinformation känns väldigt fjuttig och har för mig jag hittade en felstavning på startsidan häromdan också.

Ett tips till ägaren är att leta upp information om vad som gör att en kund tar beslut att handa av en e-butik, med andra ord, vilka faktorer spelar in?

Lena-Maria
#12 - 1 juni 2006 21:59
de har du rätt i Lenis3, men vem vet det hela kanske är seriöst och tänkt att satsas hårt på och ligger bara priserna rätt så kan det gå.
#13 - 1 juni 2006 22:04
hmm jag kom att tänka på en annan lite konstig sak
hur ofta säger man "jag har ett akvarium hemma" , snarare "akvarie", om jag hade en butik skulle jag inte döpa till akvarium utan istället akvarie som i talspråket.

klart det kan funka! Men om kunden inte upplever sidan som säker handlar man ju inte där, så själva sidan kanske måste förfinas en aning.

roligt med fler akvarieaffärer på nätet = pressa ner priserna :D
#14 - 1 juni 2006 22:16
tycker de luktar skumt lång väg de här, namnet speciellt.

tror han vill ha info om hans priser.
bra ide kanske ;)
#15 - 1 juni 2006 22:24
[quote=lenis3]hmm jag kom att tänka på en annan lite konstig sak
hur ofta säger man "jag har ett akvarium hemma" , snarare "akvarie", om jag hade en butik skulle jag inte döpa till akvarium utan istället akvarie som i talspråket.[/quote]

jo akvariebutiken hade låtit bättre.

och sen heter det inte innefilter utan innerfilter.
sen står det "doppvärmare aquael 200w med termostat"
alla doppvärmare på 25w och uppåt kommer ju med termostat så känns lite överflödigt.
#16 - 1 juni 2006 22:27
heheh ja :)
förresten raven, du har skrivt 10 000 mer inlägg än mig!!!!!!!!!!!!! jag är imponerad:D
#17 - 1 juni 2006 22:37
[quote=andreassofus]tycker de luktar skumt lång väg de här, namnet speciellt.

tror han vill ha info om hans priser.
bra ide kanske ;)[/quote]

Dom kanske är bröder :rolleyes:
#18 - 1 juni 2006 22:40
Ja med tanke på den kontakt/företagsinformationen som (INTE) finns på sidan skulle jag aldrig handla där.

Följande info finner när man söker på deras namn på NIC-SE

*domainname.name: akvariumbutiken.se
*domainname.status: REGISTRERAT
*domainname.regdate: 2006-03-11

*domainname.dns.data:
akvariumbutiken.se. NS ns2.dcwopsa1.com.
akvariumbutiken.se. NS ns1.dcwopsa1.com.

*contract_number: 105-132-570
*status: UPPRATTAT
*holder: PRODUKTION203
*orgno: 969691-8862
*contact_info.coaddr: PRODUKTION203
*contact_info.address: Hantverksvägen 4
*contact_info.zipcode: 746 40
*contact_info.postal_town: Bålsta
*contact_info.countrycode: SE
*contact_info.phone_no: -
*contact_info.fax: -
*contact_info.contact: PRODUKTION203
*contact_info.email: -

En nyregad domän och oklar ägare.

Tycker det hela verkar vara oklart = jag skulle aldrig handla där.

Och så billiga är dem inte heller.

//Calle
#19 - 1 juni 2006 23:02
[quote=lenis3]förresten raven, du har skrivt 10 000 mer inlägg än mig!!!!!!!!!!!!! jag är imponerad:D[/quote]

bli sjukpensionär du också så har du också gott om tid över ;)
#20 - 2 juni 2006 20:52
Å dessutom e det typ 13000 inlägg fler...10 gånger så många nästan:D Galet...
#21 - 2 juni 2006 21:00
jo lite galet är det allt.
hade hellre spendera en del av tiden med ett trevligt arbete till exempel menmen.
#22 - 2 juni 2006 22:06
Det verkar som dom köper Fluval Fx5 från Örebro med tanke på priset, 3170 kr
Akvarielager tar 1895 kr, ..lika är akvariumen dyra....där skulle jag aldrig beställa grejor...skum firma....
#23 - 2 juni 2006 22:25
tyckte ytterfiltren överlag va J*****gt dyra, speciellt fx5:an.
får ju använda hagelbössan för att få sålt dom med de priset.
lokala zooaffärn tar 1795kr tror ja för do kan va 1895kr också.

rätt mycke att välja på dock i innerfilter avldeningen.
en hel del doppvärmare också, ner till 5w.
#24 - 2 juni 2006 23:56
men vågar man sej på att skaffa en utan termostat?
#25 - 3 juni 2006 00:02
ja, skulle utan tvekan kunna slänga i en 10w i akvariet utan termostat.

men till större odppvärmare, nej då är det bättre med termostat men å andra sidan finns det mej veterligen konsekvent alltid på större.
#26 - 9 juni 2006 10:10
Jag äger sidan!

Hejsan på er!

Lite lustigt att läsa så här om min butik :)

Jag har precis dragit igång den så det är mycket som inte helt rätt än så länge... Tex så hade jag missat att fylla i uppgifter om företaget, men det ska jag fixa idag!

Kom gärna med fler synpunkter och idéer om hur jag kan förbättra sidan. Det intrycket jag får från er är att ni tycker sidan är oseriös och att man inte vågar handla där... Det är ju inte så bra :(

Jag håller på att ordna med kortbetalning också, så det ska väl vara uppe ganska snart. Anledningen att jag inte lagt upp det än är för att det är så svårt att veta vilken frakt det blir. Så måste vi räkna ut frakten innan vi kan ta betalt.

Vi har förskottsbetalning nu för att det är det ända som vi vågra köra med... Det är ju egentligen ingen skillnad mot kortbetalning, bara att man betalar vi banken istället.

Jag ser framemot att läsa er konstruktiva kritik :)

/ Jonas Söderqvist
#27 - 9 juni 2006 18:06
ni har placerat ett aquaclear påhängsfilter under ytterfilter..lurade iaf mig till att tro att det är ett ytterfilter (väldigt billigt isf) men det är ett påhängsfilter och ska inte vara under ytterfilterkategorien.

finns en hel del stavfel överallt på sidan, och dom måste nog bort.
#28 - 9 juni 2006 18:08
påhängsfilter kallas också ryggsäcksfilter.
#29 - 9 juni 2006 21:16
hmm okej.. jaja nått ytterfilter är det väl iaf inte? är det typ mittemellan inner och ytterfilter?
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 9 juni 2006 21:18
[quote=lenis3]hmm okej.. jaja nått ytterfilter är det väl iaf inte? är det typ mittemellan inner och ytterfilter?[/quote]
Nja om man nu kör med definitionerna - ytter och innerfilter - så lär det väl räknas som ett ytterfilter

Sen vill jag också påpeka att visst kan man ha synpunkter om en internetsida i Zoopets forum och den som kritiseras skall självklart kunna bemöta eventuell kritik.
Däremot är det inte tillåtet att använda Zoopets forum för en diskussion om hur man skall kunna förbättra detta (eller något annat) företags hemsida.
Den typen av detaljsynpunkter får ni maila direkt till företaget ifråga.
#31 - 25 juni 2006 08:32
inte orkat läsa igenom allt men tänkte bara säga att det iaf nu står mer än baa mobilnummer där. de har skrivit ut på vilken adress som finns i stockholm. kanske är lite mer trovärdig endå?
#32 - 25 juni 2006 08:53
Ett tips till ägaren är att leta upp information om vad som gör att en kund tar beslut att handa av en e-butik, med andra ord, vilka faktorer spelar in?

Jag skulle nog lägga en peng på att det är det han gör ;) .
#33 - 25 juni 2006 17:02
hmm jo, men jag menade innan alltså.
#34 - 25 juni 2006 20:05
Råkade faktiskt missa sida 2, så det är kanska sådär!

Annons