tuppen_ericson skrev:Ja jag har ju planterat växterna i dammjord. Var det ett dumt alternativ. illerfisken menar du att det kommer fortsätta vara grumligt. Det är inte alger vad jag kan förstå. Inte än i alla fall. mvh
illerfisken skrev:Om 7år
tuppen_ericson skrev:Ja jag har ju planterat växterna i dammjord. Var det ett dumt alternativ. illerfisken menar du att det kommer fortsätta vara grumligt. Det är inte alger vad jag kan förstå. Inte än i alla fall. mvh
tuppen_ericson skrev:Hur dum e jag om jag startar uv ljuset innan filtret har byggt upp biomassan?
Patrik Steen skrev:Hur menar du när du skriver att du ska lägga stora stenar i dammen???är det då runt växter du menar och inte nån botten för det är tabu att göra
tuppen_ericson skrev:uv ljuset sitter i filtret. Jag bör vänta då?
Stora stenar på botten =värsta bakterie inferno och annat skit,det ska vara lättstädattuppen_ericson skrev:Men vadå? Varför inte sten i dammen?
Kan bli på sikt,jag har i år kastat ut ett EX antal Koi och Guldfisk på grund av smitta.Ju mer skit man har så samlas det givetvis en massa dåliga Bakterier då det bildas en stor bakerie härd,det vill man undvika i mitt fall så tror jag att det stränga vintern och den konstiga våren har gjort fisken motagliga på det mesta på grund av ett dåligt immunförsvar.tuppen_ericson skrev:Bakterier? hm Kommer detta bli ett hot?
En naturlig damm med tillflöde och ett utflöde funkar men i sådana dammar får man inte ha Koi eller Guldfiskartuppen_ericson skrev:Fattar inte. En naturlig damm städar man inte? Kan man inte få balans i skiten?
tuppen_ericson skrev:Fattar inte. En naturlig damm städar man inte? Kan man inte få balans i skiten?