Tjippelhoppsansej på alla spioner!
Då ska vi se, var var vi nånstans??? Jo just ja, den gamla skärmens kontakter harmonerade inte med den nya datorns anslutningar!
Nå, på f.m. tog jag lill-prinsen med mig och åkte till Siba, köpte skärmen och hem igen. En sträcka på ca. 2-3 mil tur-och-retur. Allt detta på straxt över halvtimmen. Starkt jobbat...tyckte jag. Därför belönade jag mig och sonen med en varsin glass!!;) Nåja, rifseli-rafs så var skärmen monterad, och YES: kontakterna passade!!!! (Hustruns svar: Ja? Det är väl klart att det passar?!:confused: ) Åh, den lilla pinglan! Vad hon är go![B)]
Sen var det bara att hysta i kablar till höger och kablar till vänster (Det är ju inte liiite smart med färgkodade anslutningar!!!:D ) Satt på strömmen, och vad händer??? Det....det....det....funkar?[:-10] Ja-a, det funkar, det både låter kpsch och bzzz....fast vääääldigt tyst, i det närmaste ljudlöst!!!:D
Allt är frid och fröjd, är in en sväng på Zoopet för att "kolla läget"!!:rolleyes:
Hustrun kvittrar, ungarna leker med varandra och om jag känner efter lite, nog fasen känns förkylningen lite bättre???[:-76]
Sen kommer hustrun och yppar ett par ord: "Jag behöver förresten betala en räkning ikväll, är det ok......experten???":confused: (sagt med en gnutta ironi, samt en klapp på kinden!) Självklart svarar jag: Det är väl klart, ska bara föra över e-legetimationen från den gamla datorn!!:)
Sen händer det som......nej, jag har inte kraft att berätta, men om vi säger så här: Två brustna röda trådar, ca. 4 timmar och 3-4 mil senare så är ÄNTLIGEN pappa "glücklich" igen!
I smilisar är det ungefär detta förlopp under dessa timmar:
:confused: :eek: [:-20] -- :p :)-- :confused: [:-5] -- :) -- [:-5] [:-13] --[:-118] [:-118] -- [:-47] [:-47] [:-43] [:-43] --:confused:[:-54] [:-68][:-59] [:-88] .
(Märk väl dom relativt glada stunderna emellanåt, när man trott att man löst det....men inte då!![:I] )
Ja, kortfattat: Ich bin jättemycket glücklich just nu!!!!:D
Men detta var det enda jag hade tid med, för nu! Warum?
Jo, det är MoDo-BRYNÄÄÄS på Canal Plus ikväll!!!!
Goooo BRYNÄS!!
Tjillevippen på er!! :)