Ny fjärilshane till hona med ägg i

#1 - 13 februari 2006 23:13
Tyvärr så dog min förra hane inatt, orsak vet ja inte alla värden va bra.
Va inne och köpte en ny hane som är könsmogen och nu undrar jag .
Ska det klicka direkt för dom eller tar det ett par dagar.
Det verkar mest som att hon jagar runt han och han vill bara komma undan, typ gömmer sej.

Är detta normalt eller ska jag byta ut han?

Tack på förhand
#2 - 13 februari 2006 23:21
du kanske bara behover om moblera lite sa revir granserna maste goras om... men det har du kanske redan gjort... jag ar langt ifran proffs pa detta men det ar vad jag skulle ha provat... =)
#3 - 13 februari 2006 23:21
det är inte säkert att de "klickar" överhuvud taget..
du får ha lite tålamod o se vad som händer.
sen kan de va bra o vänta med o sätta i mer fisk innan du vet varför han dog, så du kan åtgärda felet om de nu inte var av andra orsaker han dog
#4 - 13 februari 2006 23:35
hade lite nitrat i vattnet men inte så det skulle påverka , han tappade färg sen dom fick ägg för 10 dgar sen dom andra fiskarna i akvariet va på väldigt mycket så det slutade med att dom åt upp alla..

När den nya kom i idag efter delbyte och lagt i NitrateMinus och Tetra Vital . så va dom väldigt kärvämliga mot varann. men nu glider hon runt och letar och han gömmer sej.
#5 - 13 februari 2006 23:36
Bra ide ,har inte provat det då jag kan ha 2 Eldstjärtar som leker och dom ockuperar grottan .. men det kan ju ligga nåt i det med revir
#6 - 13 februari 2006 23:46
jo men man vill ju kanske inte sa garna stora ett annat lekande par =)
#7 - 13 februari 2006 23:56
Jag vet ju inte om dom leker men det finns en möjlighet till det och dom ska ju va typ omöjliga och sen ska det in ett 375 eller större nästa vecka hoppas ja :)

Annons