Ny funktion - senaste inlägg

#1 - 5 februari 2004 15:55
Jag skriver en del på detta forum, och även på ciklid.se (denna förfrågan gäller den sajten med). Som så många andra i 26-årsåldern lider jag av svag senilitet, vilket innebär att jag inte kommer ihåg vad jag skrev sist. Jag vet att man kan klicka fram det, men bara om jag först hittar nått av mina inlägg och klickar på mig.

Skulle ni inte kunna lägga in detta i "profil" på något sätt, så man ser sina 10 senast skrivna inlägg, eller rättare sagt senaste kommenterade ämnena utan att behöva leta upp sig själv först?

Also, varför måste man skriva lösenord när man går in i profilen fast man är inloggad?
#2 - 5 februari 2004 16:01
Om du klickar på medlemmar, letar upp dig själv så funkar det så som du önskar.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 februari 2004 16:03
Also, varför måste man skriva lösenord när man går in i profilen fast man är inloggad?

Det skall man inte behöva göra????
#4 - 5 februari 2004 16:59
Tja, det kan vara en ren säkerhetsgrej..
Du kan ju välja att bli inloggad automatiskt nästa gång du besöker forumet från samma dator, då kan ju vem som helst "sno in sig" på ditt konto. Då är det smart, tycker jag, att man får skriva i sitt lösen när man skall ändra i användaruppgifterna!
#5 - 5 februari 2004 17:01
Det skall man inte behöva göra????

<font color="red">Jo det måste man.</font id="red">
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 5 februari 2004 17:11
Då är det smart, tycker jag, att man får skriva i sitt lösen när man skall ändra i användaruppgifterna!

Jo men det är väl inte det som detta handlar om. Om man skall ändra i sin profil så krävs det att man loggar in extra men inte bara för att man skall kolla på sin (eller någon annans) profil. En förutsättning för att kolla på profiler är dock att man är inloggad i forumet på normalt sätt.
#7 - 5 februari 2004 21:19
Nu måste vi nog dela på vissa saker och begrepp..

Klickar man på "Profil" så är det för att just ändra sin profil och då måste man logga in på nytt.

Vill man kolla på sin eller andras profiler så skall man, precis som Christian skriver, klicka på "Medlemmar"!

Kan det bli enklare??
#8 - 5 februari 2004 21:38
Ok, nu är jag med... Fast det är ju en liten omväg... Det vore ju bra om man hade en egen knapp, typ "status" eller "så andra ser dig" eller nått. Men men, 2 klick hit och dit är väl inget att klaga på.
#9 - 5 februari 2004 21:51
Men kan du inte ha "Din" profil som en Favorit i Explorer då??
Då kommer du ju alltid kunna ha koll på dina inlägg...

http://www.zoopet.com/akvarium/forum/pop_profile.asp?mode=display&id=4052

Den dagen du inte kommer in är det dags att "förnya" Inloggningen!

Annons