ny funktion? tagga användare?

#1 - 23 januari 2013 12:40
hej
hade varit kul om det fanns nån funktion så man kunde tagga användare i inlägg, precis som man gör på facebook etc.

just för att iblnad ställer nån en fråga o så vet man att tex gonzo44 har en kanonbra lösning på det där. då vill man ju gärna kunna tagga honom eller på nått sätt göra han uppmärksam på att han nämts i ett inlägg. så han vet att han ska kolla den tråden.

är det möjligt att fixa en sån funktion?
#2 - 23 januari 2013 13:47
ny funktion? tagga användare?

hannesc skrev:
hej

hade varit kul om det fanns nån funktion så man kunde tagga användare i inlägg, precis som man gör på facebook etc.

just för att iblnad ställer nån en fråga o så vet man att tex gonzo44 har en kanonbra lösning på det där. då vill man ju gärna kunna tagga honom eller på nått sätt göra han uppmärksam på att han nämts i ett inlägg. så han vet att han ska kolla den tråden.

är det möjligt att fixa en sån funktion?

En sådan vill vi ha, notiser finns ju redan..

Heja Admin!!
#3 - 23 januari 2013 13:49
Sv: ny funktion? tagga användare?

Det vore faktiskt riktigt smart! :)
Möjligt är det säkert, kanske inte enkelt dock?
#4 - 23 januari 2013 15:37
Ja du hannes, hoppas det dyker upp som en avisering.. Då ska jag tagga dig på varena tråd så du får ett helvete varenda gång du tittar in ;)
#5 - 23 januari 2013 16:31
Det som jag gillar mest med detta forumet är att det inte är som facebook. Så, nej tack!
#6 - 23 januari 2013 16:32

Haha eftersom jag har zoopet öppet konstant på jobbet o har det o mobilen med så är det inget problem. Jag är Facebookjunkie med så det plingar konstant i telefonen. Så tagga på du. Kommer aldrig se det som ett helvete :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#7 - 23 januari 2013 16:35
Ja du hannes, hoppas det dyker upp som en avisering.. Då ska jag tagga dig på varena tråd så du får ett helvete varenda gång du tittar in ;)

Hehe, jag ska bumpa upp varenda "Min guppy är gravid, HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!-tråd åt dig, det ska bli min nya hobby...

Jag känner att jag behöver en ny inriktning från alla "jag är livrädd för allt på fyra ben, även kärringen"-trådar, de börjar bli så urvattnade..

Nu ska jag gå ut med hunden, det är halkigt ute, vintern borde förbjudas!
#8 - 23 januari 2013 16:50

Hehe, jag ska bumpa upp varenda "Min guppy är gravid, HJÄÄÄÄÄLP!!!!!!-tråd åt dig, det ska bli min nya hobby...

Jag känner att jag behöver en ny inriktning från alla "jag är livrädd för allt på fyra ben, även kärringen"-trådar, de börjar bli så urvattnade..

Gör det. :-)

Älskar snön btw

#9 - 23 januari 2013 17:16
Det som jag gillar mest med detta forumet är att det inte är som facebook. Så, nej tack!

+1
#10 - 23 januari 2013 17:32
Förutsatt att det är en "opt-in"-grej, alltså att man själv i sina inställningar aktiverar eller avaktiverar möjligheten för folk att tagga en kan det ju vara OK. Annars sällar jag mig till falangen som tycker att det är bra att Zoopet inte är Facebook. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 23 januari 2013 17:41
Knax skrev:
Förutsatt att det är en "opt-in"-grej, alltså att man själv i sina inställningar aktiverar eller avaktiverar möjligheten för folk att tagga en kan det ju vara OK. Annars sällar jag mig till falangen som tycker att det är bra att Zoopet inte är Facebook. :)

Instämmer med föregående talare

Vi får kolla om det går att genomföras med dessa förutsättningar
#12 - 23 januari 2013 17:42
Varför inte bara skicka pm till den som man vill nåt om att det finns nåt att kolla på? För min del kan det nog kvitta det där, Kjell och Cristian kan lägga krut på nåt annat i stället.
#13 - 23 januari 2013 17:42
Jag "röstar" nej tack.
Vill man tagga nån att bli uppmärksam på en fråga eller vad det nu kan vara så skicka ett pm eller besökarmeddelande så att personen får redan på detta.
#14 - 23 januari 2013 17:43
Kan ni inte fråga Facebook om vi får Mergea me dom då? ;)
#15 - 23 januari 2013 18:02
men det är ju skitjobbigt att skicka ett PM till en person om en tråd. massa mer klick än att bara skriva namnet. menar inte att det ska bli som facebook. vet att det har diskuterats att ha en "gilla" knapp med o det är jag emot.
men vet själv att folk har nämt mig i trådar som jag sett flera veckor senare. man vill ju hjälpa så fort som möjligt. jag hade uppskattat om jag hade blivit taggad när folk vet att jag kan hjälpa/komma med ide/har en bild på nått.

kanske kan ha ett regelverk som säger att man enbart får använda det för att tagga nån som kan hjälpa i just den frågan.
typ som att man ringer bara 112 om det är nödfall. inte bara för att det är kul
#16 - 23 januari 2013 18:33

True.. Jag är ju dessutom för otekniskt för att stänga ner funktionen.. Tur att jag inte kan något som är användbart här..
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 23 januari 2013 18:36
hannesc skrev:
kanske kan ha ett regelverk som säger att man enbart får använda det för att tagga nån som kan hjälpa i just den frågan.

typ som att man ringer bara 112 om det är nödfall. inte bara för att det är kul

Nja - regler läser tyvärr inte folk. Och ju fler regler som finns, ju fler regelbrott blir det och ju mer arbete blir det för oss[:(!]
#18 - 23 januari 2013 21:39

Nja - regler läser tyvärr inte folk. Och ju fler regler som finns, ju fler regelbrott blir det och ju mer arbete blir det för oss[:(!]

Sant. Aja det var bara en idé. Känner mig nerröstad.

Annons