Nu skulle det äntligen bli dags att förnya fiskbeståndet i akvariet! I torsdags var jag hos Magicfingers och bytte bort mina guppy mot lite växter och foder. Jag vill ha lite större fiskar nu och kände dåligt samvete hela tiden över att jag inte tog ansvar för alla gyppyyngel som kom. Jag känner lite dåligt samvete för jag tror att jag fick nog mer av Magicfingers än han fick av mig...
I fredags var jag och familjen och inhandlade 4 scalarer modell mindre, 2 bolivianska fjärilsciklider och 1 praktbotia. I karet sedan tidigare går 8 neontetror. Fortfarande finns det ganska mkt plats över att utöka beståndet, men det får ske vid senare tillfälle.
Igår kväll satte jag och frugan igång att ommöblera akvariet och stoppade i en REJÄL rot för att få lite volym uppåt i akvariet. Snyggt blev det!!!
OCH VAD SER JAG IMORSE!!!
Bolivianerna har gått och lagt ägg... Jag som trodde att jag kunde sluta oroa mig för yngel nu när jag gett bort guppisarna!!! De har dessutom lagt äggen på roten på en del som lutar 45 grader. Det lilla jag läst om bolivianska fjärilsciklider är ju att de lägger sina ägg på en helt plan yta!
Vi får väl se vad som händer!