Jag flyttade mitt akvarie förra sommaren och fick efter det problem med sjuka fiskar som dog, jag köpte nya men de dog också. Nu verkar det som om jag fått bukt med problemet. Jag fick rådet att börja byta regelbunden med vatten, varje vecka. och inte köpa in fler fiskar tills det verkade gå bra.
Nu verkar det gå bra. Jag ska även ta och inhandla lite nya växter tänkte jag. Något jag bör tänka på när de nya fiskarna ska sättas in. Det har gått flera månader sen de gamla fiskarna dog, så det har inte dött några på väldigt länge.
Växterna känns som de växer bra med tanke på vad de gått igenom.
Just nu finns det ett par neontetror, en svärdbärare, en (ancistrust tror ja de är, eller i alla fall något liknande) och två khuli ålar och en tigerbarb
Jag har planer på att införskaffa ett par praktbotior och ett par neonisar och ett par svärdbärare nu första gången, blir det för mycket, bör jag kanske börja med en art och vilken ska jag börja med i så fall.
Det är ett 200>Liters akvarium och där jag bodde innan hade jag:
3 botior
5 guppy
5 svärsbärare
1 ankistruts
2khuliålar
5tigerbarber
10 tal neonisar
Jag har även tänkt slänga i vattenberedningsmedel och näring för växterna
Jag kan tänka mig att andmaten suger en del näring för jag rensar det varje vecka och det blir fullt med andmat.
Låter detta ok eller är det något jag bör ändra på.