Nya molly födda i påse

#1 - 27 augusti 2008 20:49
Hihi kompisen köpte fisk idag till mitt akvarium av någon konstig anledning. och när vi kom hem hade vi fler med oss för silver mollyn hade ynglat av sig i påsen tuvärr var det inte många som klarade sig. men roligt att det blev några nya och i påsen på väg hem:D

plus att katten har hittat på dumheter när en silverhaj hoppade ur bunken jag hade den i eftersom jag böt sand så då passar vi på och sno åt oss den och ätta upp den så nu har jag inga silverhajar kvar dumma katt hittade hajens huvud på min matta i vardagsrummet
#2 - 27 augusti 2008 20:50
BlueJ skrev:
Hihi kompisen köpte fisk idag till mitt akvarium av någon konstig anledning. och när vi kom hem hade vi fler med oss för silver mollyn hade ynglat av sig i påsen tuvärr var det inte många som klarade sig. men roligt att det blev några nya och i påsen på väg hem:D

Valuta för pengarna :D
#3 - 27 augusti 2008 20:53
Presis slänge ut 850kr på mitt akvarium idag för nua sten och lite andra medel och växter dumt med lön när man vara gör av med pengarna
#4 - 27 augusti 2008 21:57
BlueJ skrev:
Presis slänge ut 850kr på mitt akvarium idag för nua sten och lite andra medel och växter dumt med lön när man vara gör av med pengarna

Pengar e inte gjorda för att lagras..:D
#5 - 27 augusti 2008 21:59
BlueJ skrev:

Vissa beroenden är nyttigare än andra :D
#6 - 27 augusti 2008 22:01
Nina82 skrev:
Vissa beroenden är nyttigare än andra :D

Snyggt Nina!!:p
#7 - 28 augusti 2008 06:06
Hehe presis men de var mycket växter som åkte igår om man säger så sådant som inte är värt att spara och nu ser det lite tomt ut men det lär vell rätta till sig här snart hoppas jag köpte vatten pest och de är ju snabb växande har jag för mig
#8 - 28 augusti 2008 10:00
Ja, du kan få fler genom att toppa dem men inte ta bort stammen du tagit toppen från, då kommer det ut nya toppar på den igen och du har fler växter på ett kick. I stort sett alla stängelväxter funkar på samma sätt. Men i fortsättningen skall vi nog föra växtdiskussioner i växtforumet, annars blir det ingen ordning.

Angående yngel i påsen så lär det hända då och då, jag har själv köpt en supergravid guppyhona en gång och fem minuter efter jag kommit ut från affären så var där honan och 50-talet yngel i påsen.....
#9 - 28 augusti 2008 18:27
hehe ja alltid kul jag hoppas allt går som de ska nu klarar sig ynglena utan att jag ger dem artimea på två dagar???
#10 - 28 augusti 2008 18:34
BlueJ skrev:
hehe ja alltid kul jag hoppas allt går som de ska nu klarar sig ynglena utan att jag ger dem artimea på två dagar???

De klarar sig. Smula flingfoder och ge frysmat :)
Bilagor:
#11 - 28 augusti 2008 18:41
gött de ja får hoppas de är lungt de går i räk karet just nu eftersom de bara är två stycken
#12 - 29 augusti 2008 15:08
BlueJ skrev:
gött de ja får hoppas de är lungt de går i räk karet just nu eftersom de bara är två stycken

Låt du dem gå där i 3-4 veckor, sedan kan de gott få flytta till de andra guppysarna om där inte finns glupska fiskar som "klipper" dem.....:) Ge GÄRNA artemia och annat som komplement till finsmulat torrfoder....då växer de bra!
#13 - 31 augusti 2008 14:18
mmm ska göra de tänkte jag
#14 - 3 september 2008 13:34
BlueJ skrev:
mmm ska göra de tänkte jag

Lycka till!
#15 - 7 september 2008 18:00
knäppt en bild på min silver molly vad är det för kön jag kan inte avgöra det:)
#16 - 7 september 2008 18:05
Ser ut som en hane men det är lite svårt att avgöra på dessa bilder.

Andra bilden tycker jag mig se ett gonopodium ist för bukfena men på de andra bilderna ser jag varken fena eller gonopodium. Gissar dock på en hane.
#17 - 7 september 2008 18:06
Är du säker på att den mår bra? Tycker den trycker fenorna lite mycket intill sig. Ser hängig ut.
#18 - 7 september 2008 18:15
nej jag är inte säker men det är inge fel på vattnet den kan vara lite ensam för den enna dog här för non dag sen och jag har inte råd med ny
#19 - 7 september 2008 18:19
BlueJ skrev:
nej jag är inte säker men det är inge fel på vattnet den kan vara lite ensam för den enna dog här för non dag sen och jag har inte råd med ny

Varför dog den andra då? Kan ju hänga ihop :confused:
#20 - 7 september 2008 18:22
jag har inte en blekaste den bara dog såg den bara ligga där men alla värden är bra det finns inget som är ändrat eller nöe så har ingen förklaring på varför den dog kom upp på morgonen och den var död om vattnet är för hårt eller något men vet inte hur jag ändrar hårt vatten
#21 - 7 september 2008 18:25
BlueJ skrev:
jag har inte en blekaste den bara dog såg den bara ligga där men alla värden är bra det finns inget som är ändrat eller nöe så har ingen förklaring på varför den dog kom upp på morgonen och den var död om vattnet är för hårt eller något men vet inte hur jag ändrar hårt vatten

Börja inte mixtra med hårdheten om du inte pluggat på ordentligt först.

Du får väl avvakta och se. Han kanske bara såg hängig ut på bilderna ;)
#22 - 7 september 2008 18:31
får hoppas de och hoppas på att ynglena jag har i yngel karet är flickor..
#23 - 9 september 2008 14:47
BlueJ skrev:
får hoppas de och hoppas på att ynglena jag har i yngel karet är flickor..

[SIZE=3][COLOR=Red]Någon[/COLOR][/SIZE] borde väl vara det i alla fall, det är bara att mata, byta vatten och vänta så löser det sig säkert....:D
#24 - 9 september 2008 14:48
BlueJ skrev:

Eller så testar du bara med att byta lite vatten och ser om den piggnar till.....det brukar lösa de flesta enklare problem.....:)

Annons