Jag är helt ny i forumet och även hyfsat ny när det gäller akvarier (även om jag hade ett för sådär 13 år sedan, dock inte som intresse utan mer som familjens inredningspryl..)
Köpte igår två albinopansarmalar efter övervägande fram och tillbaka. Kvinnan i affären menade att det var fullt tillräckligt med två, men jag har nu sett att man helst ska hålla minst tre stycken av dem för att de ska trivas? Borde jag införskaffa mig ytterligare en i framtiden? Och hur är det med bottenmaterialet? Jag frågade upprepade gånger om vårt 2-3mm grus skulle passa pansarmalarna och det intygade hon och även hennes kollega att det skulle göra, men nu ser jag ju att corydoras helst vill ha finkornig sand!! :mad: Bör jag byta helt? Är det därför mina malar nästan inte bökar något? Eller är det för att akvariet är ca 1 månad gammalt och därför inte har tillräckligt med partiklar på botten som de vill böka fram? De simmar mest omkring och leker tafatt vid filterutblåset och spexar lite allmänt, superpigga och glada, men är mycket sällan nere på botten om det inte är för att vila en stund.