nya skalarer

#1 - 7 juni 2006 18:44
Jag har köpt skalarer via blocket det var 6 STORA 2 lite mindre De blev fraktade i en 10 l hink 2 st i en påse. 3 av de stora verkar ha problem de ligger vid botten men de andas.Tror ni att de kommer dö?eller är de stressade av flytten?De andra 5 har börjat att undersöka i akvariumet. Vad ska jag göra med de 3 som mår dåligt?
#2 - 7 juni 2006 18:51
[quote=lovlie]Jag har köpt skalarer via blocket det var 6 STORA 2 lite mindre De blev fraktade i en 10 l hink 2 st i en påse. 3 av de stora verkar ha problem de ligger vid botten men de andas.Tror ni att de kommer dö?eller är de stressade av flytten?De andra 5 har börjat att undersöka i akvariumet. Vad ska jag göra med de 3 som mår dåligt?[/quote]
hur långt blev dom fraktat , vad för vattenvärde ,,,,osv osv
mvh janne
#3 - 7 juni 2006 19:12
[INDENT][quote=janne dansk]hur långt blev dom fraktat , vad för vattenvärde ,,,,osv osv
mvh janne[/quote]

Det tog väl ca 1,5 timme i en bil, jag ska nog köpa aquasafe och toxivec i morgon hoppas ingen mer blir dålig. Såg nu att min som jag hade tidigare har fått en vit prick på fenan hoppas de inte får vitaprick sjukan oxå men den har jag medicin för.
[/INDENT]
#4 - 7 juni 2006 19:23
hur stort är det , hur länge har det varit igång
mvh janne
#5 - 7 juni 2006 20:13
å 375 l
[INDENT][quote=janne dansk]hur stort är det , hur länge har det varit igång
mvh janne[/quote]

Det är på 375 l varit igång 2 mån
[/INDENT]
#6 - 8 juni 2006 16:15
var det stor skillnad på vattentempen, eller koppade du inte in tillräckligt länga ,så dom han vänja sig vid dit vatten
mvh janne
#7 - 9 juni 2006 15:45
De 3 är döda men de andra 5 verkar klara sig förutom att de har vitapricksjukan så jag medicinerar för det. Jag kunde inte koppa in dem som man skulle göra för de var så medtagna i burken så jag tyckte set var bättre att släppa i dem på en gång ( de låg på sidan i burken)
[INDENT][quote=janne dansk]var det stor skillnad på vattentempen, eller koppade du inte in tillräckligt länga ,så dom han vänja sig vid dit vatten
mvh janne[/quote]

[/INDENT]
#8 - 9 juni 2006 16:19
[quote=lovlie]De 3 är döda men de andra 5 verkar klara sig förutom att de har vitapricksjukan så jag medicinerar för det. Jag kunde inte koppa in dem som man skulle göra för de var så medtagna i burken så jag tyckte set var bättre att släppa i dem på en gång ( de låg på sidan i burken)[INDENT]

[/INDENT][/quote]
jag tror att du har svaret på dina problem der
mvh janne

Annons