Nya små diskus!

#1 - 9 oktober 2009 16:08
Tänkte bara posta en bild på mina nya diskus jag fick hem idag, kom direkt ifrån Stockholm, ifrån samma privatodlare som DRD skall få ifrån som jag inte missuppfattat det hela.
Otroligt breda och fina pannor, går på inkoppning just nu riktigt härliga små saker:)

10st 6-8cm Blue Turquoise är det

Kanske inte så mycket att visa ännu men får se till att posta en bild på dem när de aklimatiserats till karet:D
[ATTACH]23732[/ATTACH]
#2 - 9 oktober 2009 16:12
Riktigt trevligt må jag säga, ska bli skoj att se dom i akvariet sedan :)
#3 - 9 oktober 2009 16:36
Nice nice;)

Vilket kar ska du ha dom i?
#4 - 9 oktober 2009 21:12
400L karet:), skall uppdatera den tråden nästa gång karet är det minsta fotovänligt (nästa vattenbyte) har fortfarande en illa massa alger i det tyvärr.
#5 - 9 oktober 2009 21:45
Trevligt trevligt alltid fint med diskus.
#6 - 9 oktober 2009 21:50
Har yttligare ett gäng som mellan landar här hemma. Kanonfisk :) Nu är allt upp till dig.
#7 - 9 oktober 2009 22:50
kaj.p skrev:
Har yttligare ett gäng som mellan landar här hemma. Kanonfisk :) Nu är allt upp till dig.

Illa stor press du lägger på mig nu![:o]
Skall göra allt jag kan för deras välmående iaf:)

Har gjort en diskusräkmix här hemma nu, eller, gjorde ett test utan gelatin, får se hur väl den håller samman annars får det bli gelatin i resten iaf.

Ikoppningen gick för övrigt väldigt fint, de stimmade ihop direkt och de två lite större Red Turquoise diskusar verkade tycka det var roligt med sällskap! För övrigt var jag imponerad av hur väl utfärgade de var trots resan och ikoppning! Klart en del stresslinjer men ändå rätt väl utfärgade:)
#8 - 10 oktober 2009 22:51
Hoppas det fortsätter att gå bra, ja det är ju alltid kul med diskus som sagts.
#9 - 11 oktober 2009 00:49
Tack:)
Matade med min diskusräkmix idag, främst de två större diskusarna som åt av den men hade även 2-3 av de små framme och norpade av det som föll ned ifrån de glupska "stora" :) Trevligt att några redan äter!

Kommer bild imorgon tror jag
Bilagor:
#10 - 11 oktober 2009 06:44
Fina, jag köpte 12 st från samma odlare för några veckor sedan. Är riktigt nöjd!

/Jocke
#11 - 11 oktober 2009 13:27
Och mina e skitfina oxå men dom jävlarna e inte hungriga än bara....får se om dom blir mer sugna på krubb framåt kvällen ;)

Annons