Hihi, kikade lite på dem men lite trångt var det i gångarna och mycket annat att titta på! ;) Vilka arter var det du hade där Kjell? Fick inget bra tillfälle att fråga dig. Och jag blev mest nyfiken på de gula räkorna haha! Aldrig hört om sådana innan vad jag minns! :D
Hmm jag tänkte faktiskt gå med i poecilia i december när jag kommit hem, är väl bara det att jag förstår faktiskt ingen danska :/ Det är lite pinsamt eftersom det mesta på sidan, och de flesta medlemmar antar jag, är danska [:I]
Har redan fixat alla införselspapper och sådant, så ett gäng med firrar tar jag allt med mig hem ändå - hittar jag i alla fall några av arterna som jag skrivit med här så är det ju jättekul och jag kan dela med mig av dem i poecilia och fortsätta leta efter de andra och flera ^^
De har ett gäng med svenska medlemmar också...:D Guy är en, men det finns flera....Kjell har/hade en Xenotoca-art som jag odlat, de härstammar från föräldrar jag köpte på ÅLED`S, där de för övrigt hade en annan ovanlig art också som jag glömt namnet på.
AKVARIELAGRET är ju alltid aktuellt att kolla med, de känner många odlare i Stockholm som kan ha ovanliga levandefödare. G.metallicus är inte helt ovanlig, det är rent slöseri att ta den från USA, satsa på hyggligt ovanliga arter istället, likaså H.formosa......Priapella intermedia har jag sett på A-lagret också, även om det var flera år sedan. Men se vad du hittar, du kan ju alltid köpa med dig lite Apistogrammor istället om utbudet av levandefödare är skralt, jag vill ju ha tag i A.hoignei till exempel...:p:D;)
HALVNÄBBAR är annars en typ av levandefödare som du skulle pröva! De är garanterat ovanliga i alla fall.:)