Jag har enbart lånat på biblioteket tills jag visste vilka böcker jag ville ha själv och det var superbra.
De böcker jag har haft störst glädje av är:
1. <font color="red">Akvarieguiden</font id="red">, <font color="blue">Kjell Fohrman</font id="blue">s lilla bibel. Massor av bilder och information om både start av akvariet och fiskskötsel men saknar hur man skiljer hanar och honor åt.
2. <font color="red">120 fiskar</font id="red">, <font color="blue">Helmut Pinter</font id="blue">. Begränsat antal fisksorter men de vanligaste finns med och det står mycket information om varje sort.
3. <font color="red">Min pansarmal</font id="red">, en söt liten bok om pansarmalar. Kanon om man tycker om pansarmalar. Lite ytlig information men i gengäld massor av bilder på pansarmalar.
4. <font color="red">I akvariets värld, 300 sötvattensfiskar och växter för hobbyakvarier</font id="red">, <font color="blue">Ulrich Schliewen</font id="blue">, en bar bok med mycket bilder och mycket information.
5. <font color="blue">Gina Sandfords</font id="blue">, <font color="red">Akvariet</font id="red">, <font color="red">Akvariets fiskar</font id="red">, <font color="red">Goda råd om akvariefiskar</font id="red">
Ovanstående har jag haft otroligt mycket hjälp av. De böcker jag skaffat sen är nr 1, nr 3 och nr 5 (akvariets fiskar för bildernas och det billiga prisets skull)
Jenny