[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hej![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Är en nybörjare på detta med forum samt akvarium så jag hoppas jag är hyfsat tydlig.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har nyligen (varit igång 3 månader) skaffat ett 160 liters akvarium som jag skulle behöva lite hjälp om.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Skulle vilja ha lite synpunkter på min fiskbesättning som för tillfället består av följande:[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]4st korallplaty[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]3st guppy[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]10st kardinaltetror[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]4st [/SIZE][/FONT][COLOR=windowtext][FONT=Times New Roman][SIZE=3]elegant-pansarmal[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]2st fjärilsciklider[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]2st ancistrus[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vet att man räknar 1liter = med 1cm fisk. Men eftersom jag har mest småfisk blir ju själva volymen på besättningen ganska liten? Kan jag utöka och isf har ni något förslag på fisk?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Skulle jag kunna skaffa ett stim till med pansarmalar? Eller kanske mer ancistrus? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Lite mer info om akvariet:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kör cirka 28grader med en doppvärmare samt använder ett innerfilter som heter Fluval 4. Lysrampen innehåller ett blått ljusrör samt ett för växter.[/SIZE][/FONT]