Jag hoppas det här är rätt forumdel. Jag ville verkligen bara skryta lite. Ett 60L införskaffades för knappt 2v. sen & jag har terroriserat ansjo sen dess med mina blondinfrågor, han instruerade mig igenom första vattenbytet (pga. hög nitrit), han har förklarat vilka medel jag borde ha hemma osv...Stackars ansjo helt enkelt.
Idag vill jag bara att hela världen ska veta att jag alldeles själv (nja, med lite hjälp av min trettonåring, fast det var mest för att hon ville vara med) gjort mitt första vattenbyte på eget bevåg (utan att terrorisera ansjo :)). Jag mätte nämligen nitriten och såg att den var på uppgång.
Nu är invånarna jättelyckliga! Tetrorna jagar varann och alla de andra har tokryck och bara smimmar runt, fram och tillbaka...Tom khulisarna är framme och tokrusar! *glad*
Det här med vattenbyte var ju inte så knepigt! Snart är jag nog redo för mitt första stora akvarium. Väntar dock på att guldmedlemskapet ska gå igenom så att jag kan slänga in lite bilder också. Jag gillar inte att vara såhär anonym :). Vi ses i trådarna ngn dag!