<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej, Igår ringde jag till fiskaffären och beställde mina Nyckelhålsciklider och kyssgurami. Som kommer på fredag. Men har inte haft dom förut. Och ingen svarar när man man skriver. Men som sagt. Hur är nyckelhålsciklid. Själv tycker jag dom är söta. Och ser snälla ut. Kyssgurami ska jag ha på "prov gång" för jag är osäker på dom. Aja nån som har dessa fiskar eller kan nå speciellt?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hej.
Jag har haft nycklar i 4 månader nu så jag kan dela med mig lite av mina erfarenheter.
De bråkar väldigt sällan med andra fiskar. (om det inte är krig om maten). Däremot så kan de (iaf en av mina) bli riktigt jobbig för de andra då de vankas mat. Han jagar bort alla och försöker ha all mat för sig själv ;P
Annars så är de inte blyga alls (som man ser i beskrivningen här på Zoopet att de kan vara) utan är nyfikna, kommer fram och vill ha mat och simmar omkring i akvariet och letar krubb.
Kanske är de lite småblyga om det inte finns gömställen och då de känner sig stressade, men för mig har de inte visat sig blyga iaf.
De har hittills nästan enbart haft fördelar.
Enda nackdelarna med fisken är att de tuggat på mina Valisneria ;( *snyft*.
De äter allt som man släpper ned i akvariet nästan. Ärtor, gurka, maltabletter, flingfoder, granulat, räkmix osv.
Något mer du ville veta?
Mvh Fredrik