Nyinrett - Vad tycks??

#1 - 15 mars 2005 18:35
Jag har köpt några nya växter sen jag kom på att jag vill ha ett akvarium med mycket växter då detta är snyggare. Jag vill ha mera växter än vad jag har nu därför vill jag att ni ska komma med förslag på växter och vart jag kan plantera dom. Ska jag flytta på några växter som jag har??
http://www.djurportalen.nu/@bildarkiv.php?go=visabild&id=5949&user=victorl
Jätte tacksam för svar!!!
///Victor
#2 - 15 mars 2005 18:36
Ja de där var faktist väldigt snygg, min smak. BRa växtuppsättning. Ska försöka bygga upp inredningen på samma sätt ungefär i 63L (de blir ju lite mindre då ;))
Lucas_no1
#3 - 15 mars 2005 21:14
Det ser ut som du har planterat en anubis planta i gruset.
Är det så så är det inte så lysande för rötterna ruttnar så det är bättre om du planterar den på en rot eller kilar fast den på något sätt så att rötterna inte täcks av sand.

Mvh Lucas
#4 - 15 mars 2005 22:31
mycket snyggt!!
#5 - 16 mars 2005 00:58
såg helt ok ut.
#6 - 16 mars 2005 01:01
Jag tycker det blev väldigt snyggt!
#7 - 16 mars 2005 01:06
va är det för växt längst upp på stenarna och dom 2 på vänster sida om stenarna ?
#8 - 16 mars 2005 07:37
[QUOTE=Lucas_no1]Det ser ut som du har planterat en anubis planta i gruset.
Är det så så är det inte så lysande för rötterna ruttnar så det är bättre om du planterar den på en rot eller kilar fast den på något sätt så att rötterna inte täcks av sand.

Mvh Lucas[/QUOTE]
Jo det är en anubis men han i zooaffären sa att det gick att plantera den i gruset men jag planterar om den om ni säger det! :)
Någon som har förslag på växter??
///Victor
#9 - 16 mars 2005 07:46
[QUOTE=Raven]va är det för växt längst upp på stenarna och dom 2 på vänster sida om stenarna ?[/QUOTE]
På stenarna är det två javaormbunke, den brevid är vattenspikblad som även kan användas som flytväxt, om den planteras så växer den upp som en klätterväxt och lägger sig på ytan och dom längst till vänster är en svärdplanta med vallsineria spiralis runt!
Tack för all "beröm":o
//Victor
#10 - 17 mars 2005 08:19
Någon som har något förslag på växter t.ex. någon lågväxande förgrundsväxt som är som en "matta". Får man mindre alger om man har mycket växter?
///Victor

Annons