Hej på er alla!
...
Läs inlägget längst ner.
Utter skrev:http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287 denna tråden är bra
YPro skrev:Nu har jag bestämt mig för att akvariet ska bestå av centralamerikanska fiskar.
Då ska jag köpa lite till växter, och några dagar senare 3st platys, 1 hane och 1 hona.
Är det något mer man ska tänka på ang. växterna? Jag har hittils bara tagit ut dem från sina krukor, tagit bort stenvadden(tror jag det hette), klippt till rötterna lite och stoppat in dem i gruset. Oroar mig mest för att växterna inte börjar växa och förblir så små som de är just nu.
Sen har jag även ett filter där man kan välja om man vill ha luftbubblor inpumpade i akvariet, är det något som behövs eller kan jag bara stänga av den funktionen (låter ganska så mycket)?
Går det att lägga till växter senare om man tycker att det är för lite? Samma sak för rötter och stenar?
Ska lampan vara släckt på nätterna även om det inte är några fiskar i ännu?
Nu blev det en väldans massa frågor.
Ska även lägga upp ett par bilder sen, när fiskaran väl flyttat in ;)
//YPro.
YPro skrev:
Jag har just nu bara 2 växter, eftersom hornsärv inte fanns i någon butik jag varit i. Något tips på lättskött, snabbväxande växt som gärna inte växer upp till vattenytan?
YPro skrev:Temperaturen ligger stadigt på 27C nu, förhoppningsvis minskar det lite till.
Har planer på att köpa några äppelsnäckor som städare, och då har jag naturligtvis några frågor.
Trivs samkönade snäckor tillsammans eller blir de ensamma?
Äter de bara på gruset och glasrutorna?
Har läst om att de kan kliva ut ur akvariet, jag har alltid "locket" på, räcker det?
Hur många ska man ha i ett 54L?
Hur mycket brukar de kosta?