Tjena, längesedan man var här och skrev. Är visst inte guld medlem längre såg jag men det ska ordnas.
La ner alla akvarium för ca ett år sedan då det var dags att köpa hus etc men den planen gick i kras så nu sitter vi i lght en stund till..
Startade upp ett av mina mindre kar idag. Ett 112l glaskar.
Vet inte riktigt vad det ska bli än men det blir inte ett biotop kar.
Har satt i slimline(bergvägg)Samt en liten bit som täcker pumpen.
Ny pump
En stor redmore rot och lite växter änsålänge.
Växterna som är i så långt är
Cryptocoryne webdtii grön, vet inte vad den kallas
cyperus helferi
Hemianthus Callitrichoides (Cuba)
Hydrocotyle leucocephala(Vattenspik blad)
Ska i mer växter så småningom men jag vet inte vad jag ska ha än.Utbudet är inte heller så himla stort där jag bor tyvärr.
Vad gäller fiskar har jag problem att bestämma mig.
Funderade först på ett par fjärilsciklider.
Gillar också små fiskarter som tex microrasbora och liknande.
Hittade ett par kulfiskar igår i butiken som ser så sköna ut =) Har hört att dom ska vara fenbitare och äta på växter samt deras tänder som växer. Kan det vara något kul att ha?
Vill ha någon liten algätare så liten som möjligt inte siamesik algätare eller liknande. Har ett öppet kar och har plockat upp siameser från golvet ett par gånger förr.
Frågorna då . =)
Ska jag vänta att göda med Pmdd? Vissa kör med torrdos, tycker det verkar smidigt men jag lyckas inte räkna ut mängden.
Ljus. Har 2x39 w t5 kommer inte ihåg rören. Vilka rör ska man köra med? För växternas skull.
Co2, Har trycksatt utrustning som ska igång men vet inte om jag ska vänta eller köra på direkt.
Kom gärna med lite ideer på fiskar och växter eller vad som helst.
Kul att komma igång igen.