Nytillskott

#1 - 25 januari 2009 13:26
Fiskarna simmar som vanligt, ingenting särskillt händer o jag har inte kännt ork eller lust till att göra en remake i kökskaret. Nu lär det dröja för syskonen sabotage lär bli alldeles för engagerade. Igår var vi nämligen o hämtade två kattsyskon, systrar troligtvis men jag är inte helt säker ännu. Allt var jätteläskigt men de börjar redan bli hemtama o härjar runt... Jisses vad jag har saknat katt! Även fast de redan vält två blomkrukor i golvet...
Nu får de hålla sig inne tills de vant sig vid huset och oss som bor där. Hunden är lite farlig men väldigt spännande och det där med toalåda o klöspelare har de fattat. Däremot så har de ingen aning om att de förväntas komma när man ropar o att katter inte skall gå omkring på bordet o försöka sno frukosten.:p
Undra just vad som händer när de upptäcker att det rör sig i akvariet?
#2 - 25 januari 2009 17:11
Å, vad roligt!! Du måste nästan bara skicka upp bilder på dem juh!! Jag blir så nyfiken som den katt-toka jag nu är!! Kan i och för sig förstå att det kan vara lurigt att få dem att fastna på bild i den här åldern :-D, det vet jag ju alltför väl.
#3 - 25 januari 2009 19:14
Inte utan att man blir lite avundsjuk på nytillskotten även om det, allergisk som man dessvärre råkat bli, är skönt att slippa ständig "förkylning".
Ser fram mot foton som sagt! :)
#4 - 26 januari 2009 05:50
Tja, antingen bryr de sig om fiskarna eller inte...
Mina står på bakbenen och leker handbollsmålvakt mot malarna och botiorna ibland, de andra fiskarna bryr de sig inte om... men jag har haft katter som stått på täckglaset och gjort "isbjörnshopp" mot fiskarna där nere.

Om du inte kommit på det än... så "bredsådd" i lådor kan du glömma :p!
#5 - 26 januari 2009 10:52
Långt mellan hålen = hankatt. Kort mellan hålen = honkatt :D

Annons