nytt 150-200l projekt?

#1 - 8 mars 2009 01:46
hejsan !

idag fick jag en liten present av min flickväns morsa (!)
hon har ett 150-200 liters av äldre modell som bara står i garaget och samlar damm tydligen, hon hade tänkt o slänga det , men då kom hon på den geniala ide´n att ge det till mig, gratis :d får väl ta o rensa lite ogräs eller nåt åt svärmor i sommar för att ge nåt igen :d

har inga bilder eller nåt på det än tyvärr.
men nu sitter jag här med ett nytt kar som jag inte har en aning om vad jag ska göra med det :p
nån som har nåt bra tips till ett kar i den storleken?
funderar på att ha det som räkburk och yngelkar,
det skulle vara lite annat än alla andras 30 liters räkburkar :)

men jag lyssnar mer än gärna på andras tips och ideer! ;)

länkar även en bild på mitt enda kar som jag har uppe nu (:
http://img228.imageshack.us/my.php?image=p2280032.jpg

kommentera gärna om ni tycker om det (:
#2 - 8 mars 2009 11:25
Snygga till det gamla akvarium du fått sen kan du ju i stort sett göra som du vill med det!?

Vilka fiskar tycker du om?

Själv skulle jag nog köpt ett liten familj med dvärgciklider typ Apistogramma Baenshi. några ancistrus malar, och ett stim tetror eller barber.

Ditt 112L ser rent och fräscht ut. Kanske skulle du stoppa ner lite fler växter?
#3 - 8 mars 2009 13:00
Markus1984 skrev:
Snygga till det gamla akvarium du fått sen kan du ju i stort sett göra som du vill med det!?

Vilka fiskar tycker du om?

Själv skulle jag nog köpt ett liten familj med dvärgciklider typ Apistogramma Baenshi. några ancistrus malar, och ett stim tetror eller barber.

Ditt 112L ser rent och fräscht ut. Kanske skulle du stoppa ner lite fler växter?

jo snygga till det ska jag absolut göra, måla ramen till det svart, för just nu är den träfärgad ^^ blir nog tvungen till att silikona om det (:

jag är lite inne på dvärgciklider själv, tycker dom är grymt fina,
Apistogramma är ju en av de finaste fiskar som finns tycker jag :D

det kommer flytta in lite svärdsplantor till i 112 litarn när pengarna kommer (:

jag tackar för tipsen (:

MVH - Stoffe
#4 - 8 mars 2009 14:33
Har du mått på karet? snyggt kar BTW. lite tetror och någon apisto så blir de kanon :D
#5 - 8 mars 2009 17:44
jag vet att det finns några rätt så stora räka ungefär 7 cm eller tänkte du dig mindre räksort?:) fint akvarium på bilden
#6 - 8 mars 2009 22:16
jag vet att det finns några rätt så stora räka ungefär 7 cm eller tänkte du dig mindre räksort?:) fint akvarium på bilden

just nu har jag 6 st Amanoräkor som går i 112 litarn, riktigt coola små varelser, men dom sitter mest på sin rot på dagarna o fiser, sen kommer dom ut och dammsuger bottnen på nätterna :)

jag såg för några veckor sen i den i zoo-affären jag handlar i att dom hade fått hem ca 5-6 st "thailänsk trädräka" den va ungefär 7 cm och brun, med stora "solfjädrar" som den plockade upp grus o mumsade med, kan det vara den du menar?

dom gick iallafall åt fort, tror dom hade sålt allihopa på 2 dagar. (:
#7 - 8 mars 2009 22:20
Link_Mag skrev:
Har du mått på karet? snyggt kar BTW. lite tetror och någon apisto så blir de kanon :D

nej jag har inte det än, tjejen hade tagit lite bilder med sin mobil som hon skickade till mig idag, ska ladda upp dom så fort jag skrivit färdigt detta (:

nu har jag helt fastnat på Apistogramma och tetror i det nya karet (:

MVH - Stoffe
#8 - 8 mars 2009 22:36
http://img15.imageshack.us/my.php?image=bild003aip.jpg

där är en bild på karet hur det ser ut, jag har inte sett det i verkligheten än , men jag tycker verkligen inte det ser större ut än 100 liter ? eller nån annan som är bättre på att ögonmåtta storlek? :d

aja! GRATIS ÄR GOTT :D
Bilagor:
#9 - 8 mars 2009 22:38
skulle tro att de e runt 100 liter
#10 - 8 mars 2009 22:44
Link_Mag skrev:
skulle tro att de e runt 100 liter

tror inte heller det är större , falsk marknadsföring [:(!]:D
det ska nog gå att fixa till nåt fint iallafall :)

MVH
#11 - 8 mars 2009 22:45
ja man kan ju fortfarande ha apistogramma och tetror i ett 100l :D
#12 - 8 mars 2009 22:56
Link_Mag skrev:
ja man kan ju fortfarande ha apistogramma och tetror i ett 100l :D

präsajs :D

Annons