nytt 540 kar

#1 - 4 december 2004 18:40
hej alla är nu klar med att rengöra 75 kg råda sand + att rötterna har sjunkit äntligen . ska köpa en eheim 2217 pump till karet men undrar hur länge man kan vänta innan man köper växter till det . ska köpa så fort jag kan men undrar om man kan låta pumpen gå för biologins skull utan växter eller nåt . och var i stockholm köper man växter billigast ,med kvalitet ?
#2 - 4 december 2004 18:44
har du vatten i bör du låta pumpen gå. Stillastående vatten brukar bli rätt otrevligt efter ett tag...
Skaffar du växterna nu så får de en chans att etablera sig - vissa fiskar har en tendens att flänga omkring så att orotade växter lossnar...
#3 - 4 december 2004 21:51
Ursprungligen skickat av snickar-micke

hej alla är nu klar med att rengöra 75 kg råda sand + att rötterna har sjunkit äntligen . ska köpa en eheim 2217 pump till karet men undrar hur länge man kan vänta innan man köper växter till det . ska köpa så fort jag kan men undrar om man kan låta pumpen gå för biologins skull utan växter eller nåt . och var i stockholm köper man växter billigast ,med kvalitet ?

Hej snickar-micke.. Växter kan du köpa på akvarielagret se länken .
http://www.akvarielagret.se/
#4 - 5 december 2004 23:21
snickarn: tänk på att ta ganska mycket sand där du ska sätta växterna, jag gjorde inte det från början och då släppte dom hela tiden från botten, vilket va rätt surt...

av misstag bir man rik, vis eller hur det nu va... ;)

(Zoo-affären i Haninge centrum är rätt bra för sin storlek, där kan du köpa växtet om du bor söder om stan..)
#5 - 6 december 2004 17:56
tack för tipsen det blev akvarie lagret . nu är pumpen och doppvärmaren igång , köpte några vatten pest och tusen blad för att få lite biologi i vattnet . ska lägga upp bilder när jag kommit lite längre med inredningen .

Annons