Avendesora skrev:Får hem ett 540L i helgen som jag planerar att starta upp så småningom men kan inte bestämma mig för vad som skall gå i karet... Tar gärna emot tips på trevliga fiskar, dock inga ciklider.
Pickles skrev:Haha! Jag säger det med ALL välmening, men de ser verkligen ut som söta små ökenråttor där i sanden. XD
Dock slår det mig.. är det inte lite Lite sand? Särskilt om du vill plantera en del växter. Det är visserligen en svår vinkel att avgöra ifrån, men det slog mig ganska omedelbart när jag såg bilden. I verkligheten är det kanske betydligt mer.
Smidigt att få med sant, hur som helst. ^^
Dubbel skrev:Fan va snyggt! Ett RIKTIGT stort stim smycketetror o en massa räckor i ett väldigt öppet men planterat kar alá takashi amono :D dregel ;)
VisualDarkness skrev:Har du tetrorna och pansarmalarna klara du dig även inom ramen för biotopnördarna. Så jag tänkte! ;)
Det är faktiskt ganska kul att begränsa sig på det sättet när man bygger upp beståndet, det har jag lärt mig av mitt Asien-kar. Man får pussla, vrida och vända och får du en lite större utmaning. :D
RobFrazie skrev:Är väl de man är lite rädd för gällande malarna:p För mina Jävla paletter gjorde mig rasande till att förstöra både sanden och växterna med sitt krabbande.. dom åkte ju ur och jag fick fixa till allt som jag ville ha det igen:p
RobFrazie skrev:Jag vågar inte ha pansar malar, inte om dem bökar upp mina fula växter:D
hur är det med det VD?
Ursäkta om jag snor tråden lite i annan fråga!
VisualDarkness skrev:
Skrev in och sökte på "ytan" i artsöken och fick upp den här läckra passande fisken!
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=422&SOK=1
VisualDarkness skrev:Kan inte göra annat än hålla med allt du skrev Rooster! Om växterna bökas upp har man ändå förankrat de för dåligt helt enkelt. Nej, trevliga och livliga korvar till fiskar som jag verkligen rekommenderar!

zteN skrev:Jag är i exakt samma sits, startade upp mitt 540 igår, blir i princip mitt första akvarium, ska bli riktigt spännande! :)
Inget skydd/frigolit mellan benställning och akvarium?
Avendesora skrev:Tyckte det verkade vara dålig syresättning av vattnet så nu har jag installerat en pump till, blev genast liv i kopparbarberna som surfar i strömmen. Fick även koppla in doppvärmaren eftersom kampfiskarna såg slöa ut och tempen ligger bara på 24 grader.
Avendesora skrev:Jag köper mest på tassar och morrhår i Växjö eftersom de har en bra akvarieavdelning och är hyfsat kunniga. Sen brukar jag ibland åka till Guldfisken i Kalmar, mest när jag vill ha fler guppies, de har guppies i ett av växtkaren och de är så fina, fast svåra att fånga....