nytt 54liters miniprojekt.

#1 - 1 april 2010 00:58
efter att ha suttit o slösurfat på blocket lite idag så hittade jag ett kar som jag bara inte kunde låta bli att ringa på.

det blev ett 54 liters kar, aquael antar jag. med en svart bakgrund
http://www.pwss.nu/product.php?productid=5207&cat=1259&page=1.. denna misstänker jag.

kommer väl få hem det inom en vecka hoppas jag.
vet inte vad jag ska ha i det bara :P tänkte inte så långt :p
kan man ha snäcklekare i det tro? eller ska dom ha större?
kom gärna med förslag om ni har några? säg inte levande-födare eller räkor bara, det har jag så det räcker ;)
#2 - 1 april 2010 05:56
Jag har bara en sak att säga.

Apistogramma! ;)
Bilagor:
#3 - 1 april 2010 10:29
Marnat skrev:
Jag har bara en sak att säga.

Apistogramma! ;)

jag har bara en annan sak att säga DVÄRGKULFISKAR! ;)
#4 - 1 april 2010 10:33
jag har bara en annan sak att säga DVÄRGKULFISKAR! ;)

ja så kan du ha en liten firre som ensam smyger runt i ditt kar, med apistos får man yngelvård, kaxighet, vackra färger och förbannat mysigt beteende överlag :)
#5 - 1 april 2010 12:24
Marnat skrev:
ja så kan du ha en liten firre som ensam smyger runt i ditt kar, med apistos får man yngelvård, kaxighet, vackra färger och förbannat mysigt beteende överlag :)

han tar vad han vill :P men mitt förslag e bäst :D
#6 - 1 april 2010 16:02
Marnat skrev:

har haft apistogrammor i 2 olika omgångar i egna kar innan, senast för 3-4 månader sen bara, fick då upp 35 yngel till vuxen storlek på ett par cacatouides :) så jag vill testa på mig något annat :D
#7 - 1 april 2010 16:20
#8 - 26 april 2010 22:28
Guy Palm skrev:

jag tackar så mkt för alla tipsen Guy!
valet landade på ett par http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=117&SOK=1 (: riktigt trevliga krabater! 4 st blev det till att börja med, men det kommer flera.
snäckor hade zooaffären dock inte inne idag , men jag ska hämta dom på torsdag, så då kommer det bli fint som fasen!

som jag skrev i första inlägget så hade jag ju hittat ett bra kar på blocket, jag köpte inte det då det skulle blivit lite för dyrt att skicka, men jag kom över ett precis likadant för 200 pesos av en polare som inte orkade skrapa bort allt silikon i det ( har suttit slimline på 3 sidor av det ) så jag skrapade och gjorde rent det på 2 timmar och gjorde en fin affär ;)
(polaren köpte ett nytt likadant i zooaffären förresten, HÖJDEN av lathet :D )

bild kommer imorgon på karet!
#9 - 27 april 2010 06:47
Ser fram emot bilder :)
Bilagor:
#10 - 27 april 2010 16:39
[ATTACH]30038[/ATTACH][ATTACH]30039[/ATTACH][ATTACH]30040[/ATTACH][ATTACH]30041[/ATTACH]

här är de utlovade bilderna !
som sagt så kommer snäckskalen på torsdag.
ska även dit nån helsvart bakgrund så man inte ser rätt igenom karet.

ni som har multifasciatus, vad matar ni era med, testade o mata med lite mygglarver idag o det verkade dom inte äta . dom kanske matvägrar lite såhär i början, knaske tar o testar med lite grönfoder senare ikväll..
#11 - 29 april 2010 21:36
idag har snäckskalen slängts i, dom hade inte fått in dom på zoo-shopen så det fick bli o ta en sväng till citygross o köpa vinbärssnäckor med vitlöksfyllning, o sen skrapa ur snigel och vitlök o koka skalen!

fiskarna har även börjat äta lite smått idag !:d

här kommer det en bild.

[ATTACH]30110[/ATTACH]
#12 - 29 april 2010 21:59
blev riktigt snyggt.

fick för en vecka sedan tag på en till grupp med L. multifasciatus på 1+3 för 80 kr:) så nu har jag två grupper på 1+4 och 1+3
#13 - 30 april 2010 13:15
Auratusen skrev:
blev riktigt snyggt.

fick för en vecka sedan tag på en till grupp med L. multifasciatus på 1+3 för 80 kr:) så nu har jag två grupper på 1+4 och 1+3

oj! det va ju riktigt billigt! jag köpte 2+2 för för 380 kr :P /95kr st!
så enligt mina mått gjorde du en bra affär ! har du nån bild på ditt kar?:)
Bilagor:
#14 - 30 april 2010 14:09
jag tycker att det blev skitbra med stenar du lagt i, blir en riktigt härlig känsla av att titta på de :).
#15 - 2 maj 2010 12:28
macke_fisk skrev:
jag tycker att det blev skitbra med stenar du lagt i, blir en riktigt härlig känsla av att titta på de :).

tackar! stenarna har jag bara plockat i smålandska naturen :D gratis o bra!
men jag funderar nästan på om jag ska ha i nån mer sten..

Annons