Nytt akvarie.

#1 - 18 juli 2008 15:48
Hej!

Har tagit en två-årig paus från akvariehobbyn och hållt mig till reptiler (Panterkameleont) men är nu sugen på att starta upp igen då jag har mer utrymme. Hade det ganska trängt innan så jag hade ett akvarium på 80-90 liter, vilket fortfarande finns i min ägo.

Det jag behöver är tips på hur jag kan få till ett fint och ganska fridfullt akvarium, har en ganska begränsad budget på runt 2000kr.'
#2 - 18 juli 2008 16:58
Man kan alltid plocka sprängsten ute, men var noga att göra ren dom. Annars så är det inte så farligt dyrt i akvarieaffären. Gällande fiskar så kan du alltid köpa endlers guppy och ha många såna = färgklick. Eller ett par röd ciklid och några andra tåliga fiskar =)

Hoppas du fick nån idé där =)
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 18 juli 2008 17:12
Välkommen tillbaka till hobbyn.
Förstår dock inte riktigt vad du är ute efter eftersom du har lagt din fråga i kategorin "Akvarier och tillbehör - Storlek och form på akvarium, akvariets placering, filter, värmare, belysning, etc."
Vad är det för något du undrar över vad gäller detta?
#4 - 18 juli 2008 17:16
Tänker du använda det gamla akvariet som du har i din Ägo eller köpa helt nytt? Jag vet inte exakt vad akvariehobbyn kostar i Sverige men om du använder ditt gamla akvarium låter 2000kr som en ganska frikostig budget. Det behöver faktiskt inte kosta så mycket att ha akvarium.

Annons