Nytt akvarium!

#1 - 28 juni 2003 13:13
Hejsan har ett 60liiters akvarium nu me lite roliga rackare som kampfiskar o groder :-) tänkte fixa ett större sen för somamrjobbs pengarna funderar på 375liter,
Är det bra? svårskött oså? för då får jag ju plats med rät mågna större fiskar som tex guramier som inte trívs så bra i 60liter
#2 - 28 juni 2003 14:15
hej
de e lättare att sköta stora kar..
men ja tror inte de e nåt problem att ha gurami i ett 60 liters.
#3 - 28 juni 2003 14:38
okies jag har 1blå :-) men ska bli ett större sen..tänkte inreda 60liters som fiskarans naturliga miljö och sedan bara ha fiskar därifrån..dock inte tänkt ut vilken sort jag ska inreda efter
#4 - 28 juni 2003 16:22
jag ska köpa mig ett 375 liters efter sommaren jag med½ 150*50*50 tycker storleken är bra!
med ordentliga pumpar är ju det myyycket lättare att sköta om än vad ett 60 liters är. Och som du sa, så blir det ju inte lika lätt överbefolkat =)
sen kan man ju kasta ut TV'n..hehe
#5 - 28 juni 2003 19:59
Jag var nära att köpa ett 375 liters, men det fick bli ett 310 liters. Vilket visade sig vara väldigt bra, för några cm längre och det hade inte fått plats i brorsans bil.
#6 - 28 juni 2003 22:05
hej
sydamerikansk biotop ser snyggt ut.
mycket växter rötter å lite stenar, sen kan du ha nån snygg mal och ett litet stim scalarer de blir snyggt.
men sen så kanske du gillar nån annan biotop eller vill blanda.
om du gillar asiatisk biotop mer så kan du köpa bambu och lägga i.
#7 - 29 juni 2003 07:41
Ursprungligen skickat av shpend

hej

de e lättare att sköta stora kar..

men ja tror inte de e nåt problem att ha gurami i ett 60 liters.

Större kar är oftast lättare att sköta. Det har du helt rätt i. Men gurami i 60 liter? Möjligtvis om det är dvärggurami. Men den största guramin blir nästan metern lång. Hur fasiken kan man generalisera så? Killen säger att han skall ha en blå gurami. Det skulle i allafall inte jag vilja säga är ok i ett 60 liters. Eller vad tycker du? Kanske dags att gå in och kolla vad artregistret säger?
MVH
Magnus
#8 - 29 juni 2003 09:26
Om man viker fisken så går det... *blink*

Annons