Nytt akvarium!? 714liter

#1 - 28 april 2007 17:08
Hej.

Har precis köpt ett begagnat akvarium med måtten 170*70*60, men vet inte vad jag ska ha i det?
Hade gärna velat ha ett biotop akvarium men har aldrig haft det så vet inte riktigt hur jag ska göra.
Vill gärna ha tips på fisk och inredning!
Mvh Rickard Ekstrand
#2 - 28 april 2007 17:30
diskus och mycket växter :D
#3 - 28 april 2007 17:37
Stort och bra! Med den volymen har du ju en hel del att välja på. Svårt att tipsa om vad du ska ha, tycker det är väldigt personligt vad man gillar. Men försök hitta nån fisk du gillar, och sen fråga runt vad som funkar bra ihop med dessa. Så har jag gjort. Då borde du kunna se vilka vattenvärden och typ av inredning som krävs för att de ska trivas och vips så har du en biotop! Lycka till med nya burken i alla fall!
#4 - 28 april 2007 17:39
714 liter malawi....*dreggel* :p
#5 - 28 april 2007 18:35
Pegrasus skrev:
Stort och bra! Med den volymen har du ju en hel del att välja på. Svårt att tipsa om vad du ska ha, tycker det är väldigt personligt vad man gillar. Men försök hitta nån fisk du gillar, och sen fråga runt vad som funkar bra ihop med dessa. Så har jag gjort. Då borde du kunna se vilka vattenvärden och typ av inredning som krävs för att de ska trivas och vips så har du en biotop! Lycka till med nya burken i alla fall!

Okej, har svårt att bestämma mig.
Är mer inne på tanganyika eller mellan/sydamerika än malawi..
Har jack dempsey, guldsöm och texas i ett mindre kar och har haft amerikanska ciklider nästan alltid.
Så vill inte ha samma, tycker salvini, jaguarciklid(kanske för stor?) och festae är häftiga fiskar men vet inte om dom går att ha tillsammans eller hur svåra dom är!
#6 - 28 april 2007 19:05
tanganyika blir nog kul, då kan du ha flera olika sorter samtidigt :).
#7 - 28 april 2007 23:07
ja, jag skulle satsat på tanganyika..

Annons