Nytt akvarium. (Eller i alla fall skål!)

#1 - 1 maj 2007 11:23
Hör och fasas o govänner...

Har inrett en salladsskål som jag hittade full av damm på en hylla i köket. Hittade nämligen två black molly yngel och ett litet tillskott på kilissidan. Har dessutom ledsnat på att se stackarna bli mat så tänkte försöka rädda de små. Skålen rymmer ca tre liter med sand sten och växter i då. Har ingen pump och doppvärmare i. Kan detta fungera eller bör jag plantera tillbaka de små liven?

(Glömde säga att allt är stängt så yngelkassar kommer inte på frågan :D)
#2 - 1 maj 2007 11:33
Tartaros skrev:
Hör och fasas o govänner...

Har inrett en salladsskål som jag hittade full av damm på en hylla i köket. Hittade nämligen två black molly yngel och ett litet tillskott på kilissidan. Har dessutom ledsnat på att se stackarna bli mat så tänkte försöka rädda de små. Skålen rymmer ca tre liter med sand sten och växter i då. Har ingen pump och doppvärmare i. Kan detta fungera eller bör jag plantera tillbaka de små liven?

(Glömde säga att allt är stängt så yngelkassar kommer inte på frågan :D)

det é la bättre än att dom blir middag...
#3 - 1 maj 2007 12:47
En kompis till mig hade 9 guppy-yngel i en lasagneform i 1 vecka för att dom inte skulle bli uppätna. Nu bor dom i en yngelkasse hos mig. Skulle tro att dina 3 yngel klarar sig några dagar i salladsskålen tills du fått tag på en yngelkasse till dom.
#4 - 1 maj 2007 12:51
Hehe det inger förstås hopp...

Men djuraffären öppnar snart igen, inte röddagar jämt inte :D
#5 - 1 maj 2007 20:37
man kan ju ta vilken plastburk som helst och stoppa i karet sen e det bara och vicka lite på den då och då för att byta lite av vattnet!
#6 - 2 maj 2007 18:12
åheim skrev:
man kan ju ta vilken plastburk som helst och stoppa i karet sen e det bara och vicka lite på den då och då för att byta lite av vattnet!

Tror de får bo kvar i salladsskålen ett tag till... Har kopplat en pump till skålen nu. Samt installerat tillfälligt lyse iform av en klämspot. Lär ju inte bli en allt för lång vistelse i skålen ändå :D
#7 - 2 maj 2007 18:23
Det är allt bra synd att det inte är så bra att ha fiskar i skålar jämt för det ser ganska charmigt ut :)
#8 - 7 maj 2007 05:19
De verkar trivas i sin lilla skål nu. Äter som de ska och ser riktigt glada ut. Nu måste de bara växa på sig inför den stundande återflytten.
#9 - 4 juni 2007 14:39
Hur mycket kostade pumpen ?
#10 - 7 juni 2007 16:28
Syrepumpen kostade 80kr med 1m slang och syresten. Kanon pris tyckte jag :D

Annons