Nytt dagis, sjukdom å kattbilder

#1 - 19 mars 2008 22:23
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jaha ja...
Sitter här p åkvällningen och känner mig trött, frustrerad och hm... hittar inte ordet riktigt? Asså, så här e det: I måndags skulle jag till jobbet, jag har massor av arbete att ta tag i men vad göra när det är inskolningsdags på dagis? Lennie är görsjuk? Jo, det är bara till att vara hemma och hjälpa lilla snurfelurfan tillrätta på sitt nya dagis. Igår insjuknade 9-åringen... Feber och hosta... Nu ikväll kom lillsnurfan ner med skållhet panna även hon, lessen och törstig... Jaha ja... då blev man vårdare då ja... Å jobbet finns kvar... Å nu med ännu större arbetsbörda... Järnspik och skit!!:mad: Menmen... Sånt är ju livet? Visst är det typiskt?

I alla fall så känner varken jag eller Snurfan att det nya dagiset ens går att jämföra med det gamla dagiset... Vi längtar tillbaka!!! Båda två!!! Men vi har knappt sagt något om det till varandra. Jag kan läsa henne så väl så jag ser ju att detta inte var riktigt vad hon hade tänkt sig. Från att ha slutat på en underbar avdelning med ett jättehärligt tjejkompisgäng och bara STORA barn så är vi nu på ett 1-5-dagis med massa småbarn och helt annan pedagogisk tanke än den vi är vana vid. De stora tjejerna verkar inte det minsta intresserade av min tjej och det gör lite ont i hjärtat... Detta sa hon till mig på vägen hem: "Mamma, jag har ju inga kompisar här. Jag saknar Susanna, Louise å Linnea å Irmelin å Alisa å Vanessa"... Å så kom tårarna... ÅHH, min lilla skrutta, vad elak jag känner mig för att vi har flyttat... [:(] Stora tjejen gick ju också på gamla dagiset så personalen och vi grinade floder förra veckan när vi tog adjö, vi har ju följts åt så länge...

Anyways... Kattbebisarna har växt ännu några gram sedan sist å nu är de så grymt goa och sköna att se på och gosa med. Jag skickar upp lite bilder så får ni se...

Å just det, fiskarna simmar som vanligt, inget nytt akvarium har ännu satts igång och det dröjer nog ett tag till...

[/COLOR][/FONT]
#2 - 19 mars 2008 22:33
Vilka sötnosar :D Vad tråkigt att tösen inte trivs på nya stället... Hoppas det blir bättre snart och att de andra stora tjejerna vill leka med henne !
#3 - 20 mars 2008 06:50
Stackars liten tjej! Hjärtat sympativärker här... Inte lätt att lämna vänner och komma till ett helt nytt dagis!
Men sen ser man kissarna. Gud så söta! Man vill verkligen ha små kisseungar när man ser söta små ullbollar!
#4 - 20 mars 2008 07:06
Hoppas det blir bättre för lilltjejen!
#5 - 20 mars 2008 07:19
Men duuuudanes så söta... usch nu kliar det i fingrarna.. hihi.. men Nä Hä.. ska vara stark.. bara titta!!
#6 - 20 mars 2008 10:08
vilka sötnosar gillar den sista bilden speciellt :).Trist att tjejen inte tycker dagis är skoj nu när ni flyttat men det blir bättre när hon kommit in i det mer.
Glad Påsk
#7 - 20 mars 2008 11:24
Jättefina kattbilder! Inte det lättaste att ta... och förhoppningsvis har du/ni bara något år kvar på dagis - sen är det skola? Kan ni pendla till gamla dagiset eller blir det för långt?
#8 - 20 mars 2008 13:48
Det är byte till förskolan till hösten - så vi håller andan... Funkar det inte och hon känner vantrivsel s åfår vi hitta en annan lösning... Kanske koppla in farmor kanske??? Hua, det är såååå känsligt... Men nu vaknade hon i natt och kräktes tre liter mitt emellan mamma och pappa så kanske var det lite sjukdom på G med??
#9 - 20 mars 2008 15:07
Jobbigt det där med dagisbyte. Vi har haft tur med inskolning på dagis och barnen stortivs. Men redan till nästa höst blir det 5års "lekis". Vårt dagis är åxå ett 1-5års dadis, men här delas de oftast upp i 2 grupper. De större barnen går på teater m.m. medans små knattarna är hemma och pysslar och leker. Jag bävar att flytta dottern till en annan förskola. Hon älskar sina fröknar och kompisar.

Söööööta! Vill ha en kisse!!!
#10 - 20 mars 2008 18:08
Dagisbyte e inget att leka med. Söta kattungar dock, de hade man ju kunnat leka med! :p Attans att man är allergisk.

Glad påsk! :)
#11 - 20 mars 2008 19:01
Såå jätte söta katt ungarna är.
Vi har en toppen förskola i Fotskäl;)
Bästa fröknarna och ett barn hon känner;);)
Hoppas att alt ordnar sig för lill stumpan.
Brukar ordna sig i miniettan eller var det heter hos er.
Agneta
#12 - 20 mars 2008 20:17
Hoppas verkligen att det bara är en inkörningsfas på dagiset! Och at det var sjukan som lös igenom när hon blev så ledsen.. Jag lider med er. :( Men jag tror att det blir bättre, det kan nog ta nån vecka eller två men det tar ju ett litet tag innan ett nytt barn kommer in i en etablerad grupp. Men sen går det av bara farten..
Jag håller tummarna för er!!

Söta "kajshebejshar"... :D

Annons