tja
ska köpa ett nytt innnerfilter till ett 100liters akvarium
vilket är det absolut bästa innerfiltret?
Dorbein skrev:Nu kidnappar jag nästan tråden, men det var rätt snarlikt så...
Kör en aquael hexaset II. Det är som...lite "dammigt" i akvariet när fiskarna piskar upp bottnet. Dammet lägger sig på sten och växter, inte så mumma. Finns ju en aquael 350+ circulator men jag undrar om inte en aquael micro plus hade varit ett nice komplement för att filtrera vattnet lite extra. Vad tror ni lärda? Är det en bra idé för att agera extra dammsugare?
Biopower tar endast in vatten genom behållaren längst ner som det sitter en liten svamp i och de andra är slutna och innehåller substrat pro kulor. Tycker filtret fungerar mycket dåligt eftersom den lilla svampen i botten sätter igen väldigt fort och som toppen på tårtan så är pumphuvudet mycket klent.JaXxS skrev:bara det bästa duger åt mig ;) skämt åsido. kikar lite på Eheim biopwer 240. men förstår inte riktigt skillnaden med den och "vanliga" aquabollen
åheim skrev:Biopower tar endast in vatten genom behållaren längst ner som det sitter en liten svamp i och de andra är slutna och innehåller substrat pro kulor. Tycker filtret fungerar mycket dåligt eftersom den lilla svampen i botten sätter igen väldigt fort och som toppen på tårtan så är pumphuvudet mycket klent.
hannesc skrev:tjaa eller så byter du filter helt. det verkar vara litet för litet för den fisklasten du har. ( är säkert diminsionerat på minsta möjliga marginal)
kanske ett sånt här. så kan du rikta ett utblås mot botten så det inte fastnar nått där o det andra uppåt
http://www.pwss.se/product.php?productid=8222&cat=621&page=1