Nyupptäckt fiskart

#2 - 4 april 2008 09:32
Det finns en utförligare artikel + bättre (klickbar) bild på http://www.labspaces.net/view_news_comments.php?newsID=4548
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 4 april 2008 09:54
Ja och det var OK att kopiera om man bara angav källan som är

Credit: M. Snyder, starknakedfish.com/divingmaluku.com
#4 - 4 april 2008 10:42
men "helt ny familj"?

Påminner inte den där väldigt mycket om antennariusar?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 4 april 2008 10:44
Öronräv skrev:
men "helt ny familj"?

Påminner inte den där väldigt mycket om antennariusar?

Jo definitivt, men det är väl det där med ögonen på ovansidan som är det nya. Fast en sådan fisk var vi ju först med att upptäcka på Zoopet ;) http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=929 (kan bara ses av goldisar)
#6 - 4 april 2008 10:49
Det stod visst i artikeln också, men jag visste inte att Antennariidae och "sargassoulkar" var samma sak.
Förvirrande med populärnamn.
#7 - 4 april 2008 11:03
Känns lite som om de här killarna hypar sin forskning... Den är ju väldigt uppenbart en Antennarid.
#8 - 4 april 2008 12:28
Kan väl möjligen vara en ny art av dessa men osannolikt ett nytt släkte?:S
#9 - 6 april 2008 16:20
Mänskligheten upptäcker nya arter lite då o då :) Riktigt häftigt om ni frågar mig :) !
Finns en hel del arter där ute som inte vi upptäckt än ^^ finns läskigt många fiskarter!!!
#10 - 6 april 2008 18:49
Och går man till akvarieaffären så hittar man rätt många nya arter fiskar som ej är kända för vetenskapen men för mänskligheten ;)

Mvh Janne
#11 - 6 april 2008 19:24
Hoppas att det upptäcks massa nya arter när man dyker ner i havets mest djupaste rev liknande! där ingen har vart innan, där måste det finnas musslor och liknande som kan bli otroligt gammla!
#12 - 6 april 2008 21:09
patriksg skrev:
Hoppas att det upptäcks massa nya arter när man dyker ner i havets mest djupaste rev liknande! där ingen har vart innan, där måste det finnas musslor och liknande som kan bli otroligt gammla!

Japp :) en vackerdag så ska vi människor allt ta o undersöka dessa mystiska ställen :) Vad tror ni att det finns där nere ;) ?

Själv så tror jag att det finns en hel del fiskarter som vi aldrig tidigare upptäckt och en hel del gigantiska fiskar!
#13 - 7 april 2008 19:03
Aprilskämt?
#14 - 7 april 2008 19:25
Aircut64 skrev:
Japp :) en vackerdag så ska vi människor allt ta o undersöka dessa mystiska ställen :) Vad tror ni att det finns där nere ;) ?

Själv så tror jag att det finns en hel del fiskarter som vi aldrig tidigare upptäckt och en hel del gigantiska fiskar!

Hehe, kanske upptäcker man någon stor valliknande sak? :P Men man ska nog inte hoppas på mer en musslor, snäckor och kanske någon kväfta.

Annons