Då och då dyker det upp "spammare" här i forumet (t.ex. har jag just raderat ett antal inlägg från "loveumaryii" och deletat denne som medlem.
Tråkigt, men det är sådant som man får leva med.
Ser man ett spam skall man omedelbart klicka på varningstrianglen som finns angiven längst ner under signaturen i varje inlägg. Skriv sedan bara "spam" i meddelanderutan och skicka. Detta tar 10 sekunder för er att göra.
Sedan går det väldigt lätt för mig att leta reda på varje inlägg som denne spammare har gjort och ta bort dom.
Vad ni absolut INTE skall göra är att svara på spaminlägget, kommentera spammet, skrika troll, troll etc. etc.
Då är ni som förstör tråden för den som startade den och ni framstår också själva som väldigt korkade eftersom jag ju tar bort själva spammet - varvid ni kommer att kommentera inlägg som inte längre existerar.
Så kommenterar du ett spam, så dels förstör du tråden för skaparen och dels verkar som om du har en skruv lös.
Om ni absolut har något slags inre behov av att vräka ut er ilska över spammare så starta istället en egen tråd om detta i "Off topic"
Om ni vill att forumet skall fungera bra - så svara inte spam, och rapportera istället spammen.